ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הועלו על אוטובוס בכוח

משפחות חרדיות הגישו תביעה נגד מלון שגירש אותן בשבת

משפחות חרדיות הגישו תביעה פדרלית נגד מלון שגירש אותן בעצם יום שבת. התביעה מצטטת הפרות רבות, כולל החוק המנהלי של ניו יורק וחוק זכויות האזרח של ניו יורק

משפחות חרדיות הגישו תביעה נגד מלון שגירש אותן בשבת
המלון בניו יורק צילום: Yeshiva world news

קבוצה של משפחות חרדיות הגישה תביעה פדרלית נגד האנטר לודג', מלון בהרי הנופש של ניו יורק, בטענה לאפליה דתית ופינוי לא חוקי מהמלון ביום שבת בתקרית שהתרחשה בשנה שעברה. המשפחות, שתכננו חופשת סוף שבוע בין ה-14 ביולי ל-16 ביולי 2023, מאשימות את הנהלת המלון ב"הפרת זכויות אזרח וחירויות הדת שלהן".

כהכנה לחופשת סוף השבוע שלהם, אחת הנשים היהודיות יצרה קשר עם המלון ב-13 ביולי 2023, לפי מסמכי בית המשפט. היא שוחחה עם מנהל המלון, ג'קי גורדון, כדי לוודא שהמלון "יוכל לספק את צרכיהם הדתיים", כך דיווח האתר Yeshiva world news.

בתביעה נאמר כי הקבוצה, שכללה 30 עד 40 אורחים, כולל ילדים רבים, היו יהודים שומרי שבת מלייקווד ומטומס ריבר, ניו ג'רזי. "משמעות הדבר היא שהם לא יכלו להשתמש במוצרי אלקטרוניקה, כולל מנעולי דלתות עם כרטיסים אלקטרוניים, ברזים ושירותים המופעלים בתנועה, מכשירי רדיו וטלפונים, משקיעת השמש ביום שישי ועד שקיעת השמש בשבת".

התביעה מצטטת הפרות רבות, כולל החוק המנהלי של ניו יורק וחוק זכויות האזרח של ניו יורק. התובעים גם מאשימים את הנהלת המלון בגרימת עוגמת נפש במזיד ובגרימת עוגמת נפש ברשלנות, בין היתר, לא דווח כמה הסכום אותו התובעים דורשים.

כזכור דיווחנו בשנה שעברה, כי בשבת בבוקר צוות המלון נתן אזהרה למשפחה, בטענה שהתקבלה תלונה על ילדים שנמצאו ללא השגחה בשטח משותף לכל דיירי המלון וכי הילדים מרעישים. המשפחה טענה שזה לא נכון, אך התנצלה והתחייבה להכפיל את מאמציה לשמור על הילדים.

בני משפחה הצהירו שהם לא מאמינים שהוגשה תלונות על רעש, מכיוון שהם לא קיבלו תלונה אחת מאף אחד מאורחי במלון מלבד חברי צוות המלון.

שעות ספורות לאחר מכן, צוות המלון אמר למשפחה שהם מגרשים את כולם - גברים, נשים וילדים. המשפחה הסבירה שזה שבת והם לא יכולים פשוט לעזוב, וניסתה לנהל משא ומתן עם הצוות - כולל הצעה שיישארו סגורים בחדרי המלון שלהם למשך שארית היום, אך אנשי המלון סירבו לשמוע זאת.

זמן קצר לאחר מכן, קבוצה גדולה של שוטרים מקומיים, מחוזיים ואף ממשטרת המדינה התייצבו במלון ואיימו על כל המשפחה במעצר - כולל ילדים ותינוקות - אם לא יפנו את המקום מיד הם יזרקו בכוח.

המשפחה הסבירה לשוטרים שזה בלתי אפשרי מכיוון שמדובר בשבת. השוטרים הציעו להסיע את המשפחה למקום אחר בניידות שלהם.

המשטרה הזמינה אוטובוס עירוני כדי להסיע את המשפחה, כולל נשים והרבה ילדים קטנים ופעוטות. בני המשפחה נצטוו לעלות עליו, בעוד שאלה ללא ילדים צעדו כקילומטר וחצי עד לבית בבעלות משפחה יהודית טובת לב שאירחה אותם עד לצאת השבת.

בצאת השבת, המשפחה חזרה למלון והוציאה את חפציה, ועזבה את המקום עם עגמת נפש גדולה, והחליטה לתבוע את המלון.

תביעה ניו יורק אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד