ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
טעות אנוש

הכטב"ם התגלה ע"י המערכות האוויריות אך הוחלט שלא ליירטו

המערכות זיהו את הכלי, וגם ראו חלק מנתיב הטיסה שלו - אבל הוא לא סווג כאירוע חדירת כלי טיס עוין וכאיום אווירי במערך ההגנה האווירית. בחיל האוויר עדיין לא יודעים לאשר סופית שהכטב"ם שוגר מתימן | תחקיר ראשוני

הכטב"ם התגלה ע"י המערכות האוויריות אך הוחלט שלא ליירטו
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

לפי תחקיר ראשוני של חיל האוויר, הכטב"ם שהתפוצץ הלילה בת"א התגלה ע"י מערכות הגילוי האווירי אך הוחלט שלא ליירט אותו, כי הוא לא סווג כמטרה עוינת

מאחר שהמטרה לא סווגה כמטרת אויב, לא הופעלה התרעה והמטרה לא הופלה. כלומר לא מדובר בתקלה במערכות. אלא מדובר בטעות אנוש שסיבותיה עדיין לא ברורות ועדיין מצויות בתחקור. 

בחיל האוויר מודים כי מדובר בתקלה חמורה, לוקחים אחריות על האירוע, מבהירים כי היה צורך להפיל את הכטב״ם ומעדכנים כי בשלב זה - אין כטב״מים נוספים בדרכם לישראל. 

עוד דווח, כי בחיל האוויר עדיין לא יודעים לאשר סופית שהכטב״ם שוגר מתימן, אך ניתן לומר שמדובר בכטב״ם לטווח רחוק, שטס בגובה נמוך ועשה את דרכו במשך שעות ארוכות מאוד לשטח ישראל, הגיע מכיוון הים והתפוצץ על הדירה בתל אביב. 

בגל"צ דווח כי הרמטכ״ל הלוי כינס לפני כשעתיים הערכת מצב ראשונית עם בכירי צה"ל, והנחה בסיומה על חקירה מודיעינית טכנולוגית מקיפה - לצד איסוף ממצאים מהזירה, כדי להבין מהו הכלי שהתפוצץ, מה נתיבי הטיסה שעשה ומי אחראי לפעולה. בשעה 9:00 הרמטכ״ל יכנס הערכת מצב נוספת.

הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע לקח אחריות על השיגור: "ביצענו פעולה צבאית איכותית שפגעה באחד היעדים החשובים בתל אביב. הפעולה בוצעה באמצעות כטב"מ חדש ששמו "יפו". הכטב"מ "יפו" הצליח להתגבר על מערכות היירוט הישראליות והמכ"מים לא הצליחו לגלות אותו. הפעולה השיגה את יעדיה בהצלחה. החות'ים מכריזים על תל אביב-יפו כאזור לא בטוח שיהיה יעד מרכזי בעבור אמצעי הלחימה שלנו. אנחנו נתרכז בפגיעה בחזית של האויב הציוני ובהגעה לעומק שלו".

עוד מהדובר הצבאי של המורדים החות'ים: "החות'ים מודיעים על בנק המטרות הזה בפלסטין כאחד מהמטרות החשובות והרגישות ותמשיך לפגוע במטרות האלו, כתגובה לפשעי האויב בעזה. החות'ים ממשיכים לסייע לגיבורינו בעזה ויגינו על האומה הערבית והאסלאמית, הפעולות לא יפסקו אלא בהפסקת התוקפנות בעזה".

בכאן 11 דווח כי בכיר המורדים החות'ים חזאם אל-אסד אמר לערוץ אל-ערבי הקטרי שהכטב"ם שפגע בתל אביב הלילה הוא מתוצרת תימן (כלומר ככל הנראה ייצור עצמי של המורדים החות'ים). הוא הוסיף כי יגיעו בהמשך פעולות נוספות מצד החות'ים כמו זו שבוצעה הלילה.

המורדים החות'ים תימן מלחמת חרבות ברזל תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד