י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
חמק מהרדאר

פיצוץ הכטב"ם בתל אביב: בצה"ל יתחקרו את המחדל

בצה"ל יתחקרו את המחדל הגדול הלילה בתל אביב. בצה"ל מנסים להבין כיצד הכטב"מ טס כמעט עשר שעות מאזור החות'ים בתימן עד לתל אביב מבלי שהתגלה

פיצוץ הכטב"ם בתל אביב: בצה"ל יתחקרו את המחדל
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

פיצוץ הכטב"ם שהרעיד הלילה את שמי תל אביב ונשמע למרחוק, הביא למותו של גבר אחד כולל 10 פצועים, ולמרבה התדהמה לא הייתה כל התרעה. מתגובת צה"ל אפשר ללמוד שמדובר בלא פחות מתקלה מבצעית חמורה.

הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע אמר בשעה האחרונה: "ביצענו פעולה צבאית איכותית שפגעה באחד היעדים החשובים בתל אביב. הפעולה בוצעה באמצעות כטב"מ חדש ששמו "יפו".

"הכטב"מ "יפו" הצליח להתגבר על מערכות היירוט הישראליות והמכ"מים לא הצליחו לגלות אותו. הפעולה השיגה את יעדיה בהצלחה. החות'ים מכריזים על תל אביב-יפו כאזור לא בטוח שיהיה יעד מרכזי בעבור אמצעי הלחימה שלנו. אנחנו נתרכז בפגיעה בחזית של האויב הציוני ובהגעה לעומק שלו".

כרמלה מנשה דיווחה ברשת ב': כי בצה"ל מנסים להבין כיצד הכטב"ם טס כמעט עשר שעות מאזור המורדים החות'ים בתימן עד לת"א מבלי שהתגלה.

יואב זיתון מדווח בווינט כי נראה ששום מכ"ם צה"לי על הקרקע, באוויר או בים, לא זיהה את הכטב"ם העוין כדי להפעיל אזעקה לתושבים בניסיון למנוע פגיעה בנכס אסטרטגי בינלאומי עשרות מטרים מבניין הנציגות האמריקנית בתל אביב. עיוורון מוחלט בתקופה בה כל המערכות דרוכות והכוננות גבוהה. ונזכיר: לא מדובר באזורים שצמודים לגבול, שם זמן ההתרעה כמובן קטן בהרבה.

עדיין לא ברור מהיכן הגיע הכטב"ם, והחות'ים בתימן לקחו אחריות. האירוע מעלה שאלות קשות לגבי התמודדות מול איומים מעין אלה בהיקף אחר במלחמה כוללת מול חיזבאללה וייתכן שגם מול זירות נוספות.

דובר צה"ל מסר כי ״מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. כוחות רבים פועלים כעת במקום. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף״.

דובר צה"ל מלחמת חרבות ברזל המורדים החות'ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}