ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
בוועידה הרפובליקנית

טראמפ איים על חמאס: "ממליץ לשחרר את החטופים לפני שאבחר"

טראמפ דיבר בוועידה הרפובליקנית לאחר שנבחר באופן רשמי כמועמד המפלגה לנשיאות. "אנחנו רוצים את החטופים שלנו בחזרה, ומוטב שהם יחזרו לפני שאני נכנס לתפקיד, או שתשלמו מחיר גבוה מאוד"

טראמפ איים על חמאס: "ממליץ לשחרר את החטופים לפני שאבחר"
טראמפ בנאומו צילום: צילום מסך

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, שניצל מהתנקשות לפני כשבוע, נאם הלילה בוועידה הרפובליקנית במילווקי והזהיר כי מדינות המחזיקות חטופים אמריקאים ישלמו "מחיר גדול מאוד" אם לא ישוחררו.

"לכל העולם, אני אומר לכם את זה: אנחנו רוצים את החטופים שלנו בחזרה, ומוטב שהם יחזרו לפני שאני נכנס לתפקיד, או שתשלמו מחיר גבוה מאוד", הזהיר טראמפ בנאומו בוועידה הלאומית הרפובליקנית.

טראמפ לא פירט לאילו חטופים הוא התכוון. יש יותר מ-60 אמריקאים המוחזקים חטופים או עצורים שלא כדין ברחבי העולם, כולל שמונה אמריקאים המוחזקים על ידי חמאס בעזה.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חזר על טענתו כי המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר לא הייתה מתרחשת אילו היה נשיא.

"אני אסיים כל משבר בינלאומי שהממשל הנוכחי יצר, כולל המלחמה הנוראה בין רוסיה ואוקראינה - שמעולם לא הייתה מתרחשת לו הייתי נשיא - והמלחמה שנגרמה מהתקיפה על ישראל, שמעולם לא הייתה מתרחשת אילו הייתי נשיא", אמר טראמפ.

"איראן הייתה שבורה. לאיראן לא היה כסף. כעת יש לאיראן 250 מיליארד דולר. הם עשו הכל בשנתיים וחצי האחרונות", האשים את ממשל ביידן בהקלה בסנקציות על טהראן.

"אמרתי לסין ולמדינות אחרות שאם אתן קונות מאיראן, לא ניתן לכן לעשות שום עסקים במדינה הזו". הוא חזר על טענתו שאיראן הייתה על סף הסכמה למשא ומתן על הסכם חדש לריסון קפדני יותר של תוכנית הגרעין שלה לפני שטראמפ הפסיד בבחירות ב-2020.

"איראן התכוונה לעשות איתנו עסקה, עכשיו איראן קרובה מאוד לנשק גרעיני, מה שמעולם לא היה קורה".

ניסיון ההתנקשות

טראמפ תיאר כיצד שרד בקושי ניסיון התנקשות בחייו, ואמר לקהל בוועידה הלאומית הרפובליקנית בנאומו הראשון מאז המתקפה שהוא היה שם רק "בחסדו של האל הכול יכול".

"שמעתי צליל רחש חזק והרגשתי שמשהו פוגע בי ממש ממש חזק באוזן הימנית שלי", הוא אמר כשתחבושת עבה עדיין מכסה את אוזנו. "אמרתי לעצמי, 'וואו, מה זה היה? זה יכול להיות רק כדור".

טראמפ בנאומו הלילה צילום: רשתות חברתיות

הוא אמר לקהל שהוא "לא היה אמור להיות כאן", הקהל הריע בחזרה, "כן אתה כן" כשמאחוריו מוצגות תמונות של טראמפ עם דם על המסכים, טראמפ שיבח את סוכני השירות החשאי שמיהרו להגן עליו, וחלק כבוד לקורי קומפרטורה, הכבאי שנהרג מהירי, כשהוא מנשק את הקסדה שלו.

הנשיא לשעבר היה עם מסר של פיוס: "אני רץ להיות נשיא של אמריקה כולה, לא חצי אמריקה, כי אין ניצחון בניצחון של חצי אמריקה", אמר

איראן נסיון התנקשות בטראמפ מלחמת חרבות ברזל דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}