ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
תיעוד מהמעצרים

משטרת ספרד פשטה על מחסן עם רכיבים למל"טים שיועדו לחיזבאללה

ארבעה נעצרו בספרד ובגרמניה בגין אספקת חלקי מל"טים לחיזבאללה. חברות ספרדיות המנוהלות על ידי אזרחים לבנונים רכשו חלקים שלהערכת הרשויות הספיקו לבניית מאות מל"טים

משטרת ספרד פשטה על מחסן עם רכיבים למל"טים שיועדו לחיזבאללה
מעצר החשודים צילום: Guardia Civil

שלושה בני אדם נעצרו בספרד ועוד אחד בגרמניה בחשד שהשתייכו לרשת שסיפקה לארגון הטרור חיזבאללה חלקים לבניית מל"טים ששימשו את חיזבאללה בהתקפות על הצפון, כך מסרו היום הרשויות בספרד.

החקירה החלה בספרד כאשר הרשויות זיהו "פעולות חשודות" של חברות ספרדיות המנוהלות על ידי אזרחים לבנונים, הכוללות כמויות גדולות של חומרים ורכיבים לייצור מל"טים המסוגלים לשאת מטעני חבלה של כמה קילוגרמים.

הרשויות בספרד מאמינות שחיזבאללה בנה כמה מאות מל"טים עם רכיבים אלה. למרות שאין נתונים מדויקים על סך הכטב"מים שחיזבאללה יכול היה לבנות עם הרכיבים שנרכשו באירופה, בהתבסס על ניתוח התיעוד שנתפס, ההערכה היא שזה יכול היה להיות כמה מאות, אפילו מעבר לאלף מל"טים.

מעצר החשודים צילום: Guardia Civil

החברות הספרדיות רכשו פריטים הכוללים רכיבי הנחייה אלקטרוניים, מדחפי הנעה, מנועי בנזין, יותר מ-200 מנועים חשמליים וחומרים לגוף המטוס, כנפיים וחלקי מל"ט אחרים, כך על פי החוקרים.

החלקים שנרכשו על ידי הרשת, שפורקה כעת, זוהו במל"טים ששימשו את חיזבאללה בהתקפות על הצפון. פעולות שנעשו על ידי הרשויות בספרד ובגרמניה מנעו משלוחים נוספים לחיזבאללה.

בשבוע שעבר הודיעו הרשויות בגרמניה כי עצרו אזרח לבנוני בחשד שרכש חלקי מל"טים עבור חיזבאללה. לא ברור אם מדובר באותו אדם שאליו התייחסו בהודעה הספרדית היום.

ספרד גרמניה מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד