י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברקע המחסור

ההצעה של אדלשטיין: לגייס מחדש חיילי מילואים שקיבלו פטור משירות

יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין הודיע כי יקדם חוק שיאפשר גיוס חיילי מילואים שקיבלו פטור משירות "מסיבות לא ידועות". לטענתו ישנם עשרות אלפי מילואימניקים במאגר

ההצעה של אדלשטיין: לגייס מחדש חיילי מילואים שקיבלו פטור משירות
ח"כ יולי אדלשטיין צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת יולי אדלשטיין הודיע כי יקדם הצעת חוק שתאפשר גיוס חיילי מילואים שקיבלו פטור משירות, כך דווח ב"ווינט". ההצעה תוביל לגיוס מחדש של מילואימניקים שקיבלו פטור "בנסיבות לא ידועות". 

לטענת אדלשטיין ישנם עשרות אלפי מילואימניקים במאגר - וצה"ל נמנע מלתת תשובות בעניינם. לטענתו, ההצעה שיגיש כהצעת חוק פרטית תאפשר לצה"ל לעמוד ביעדיו המבצעיים. 

נזכיר כי השבוע צה"ל הודיע כי ישלח לאלפי בחורי ישיבה צו ראשון כבר ביום ראשון הקרוב. עם זאת, לא ברור עדיין למתי יהיו הזימונים.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "ביום א׳, 21 ביולי 2024, ט״ו בתמוז התשפ"ד יחל הליך של הוצאת צווי זימון לביצוע צו ראשון ולתהליכי מיון והערכה לקראת גיוסי השנתון הקרוב אשר החל ביולי".

עוד נכתב כי "הצווים יצאו כחלק מתוכנית צה״ל לקידום שילוב משרתים מהמגזר החרדי בשורותיו. צה״ל פועל על מנת לגייס לשורותיו מכלל חלקי החברה זאת לאור חובת הגיוס במדינת ישראל, מתוקף היותו צבא העם ולאור הצרכים המבצעיים המוגברים בעת הזו, לנוכח האתגרים הביטחוניים".

יולי אדלשטייין מילואימניקים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}