ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
המאמצים להוביל לעסקה

המתווכות לחמאס: "התעלמו מהצהרות נתניהו, הן לצרכים פוליטיים"

ארצות הברית והמתווכות הפצירו בחמאס להתעלם מהצהרות ראש הממשלה נתניהו באשר למשא ומתן לעסקת חטופים | בכירים ישראלים: "התעקשותו של ראש הממשלה ציר על פילדלפי ומעבר רפיח עלולה להכשיל את העסקה"

המתווכות לחמאס: "התעלמו מהצהרות נתניהו, הן לצרכים פוליטיים"
נתניהו במליאת הכנסת צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ארצות הברית והמתווכות העבירו מסר לחמאס לפיו עליו להתעלם מהצהרות ראש הממשלה נתניהו לאחרונה בעניין עסקת החטופים - משום שהן נועדו בחלקן רק לצרכים פוליטיים - כך דווח הערב ב"כאן 11". 

במקביל, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום כי "ההחזקה שלנו בפילדלפי ובמעבר רפיח חיוניים להמשך", בכירים ישראלים תקפו וטענו כי "התעקשותו של ראש הממשלה ציר על פילדלפי ומעבר רפיח עלולה להכשיל את העסקה".

לפי הדיווח פיקוד הדרום מתעקש להחזיק בציר פילדלפי, בעוד במטכ"ל סבורים כי אפשר למצוא פתרונות אחרים. בכירים ישראלים טענו כי נדרשת הכרעה בעמדה הישראלית בסוגיות אלה לפני הביקור בוושינגטון. 

גורם מדיני טען: "ההחלטה עדיין אצל ראש הממשלה, והוא עדיין מקשיח עמדות".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום ברפיח והתייחס לניסיונות להגיע לעסקת חטופים. "הלחץ הצבאי עוזר לנו לקדם את עסקת החטופים – לרבות הדרישה שלנו לשחרר מספר מקסימלי של חטופים וחטופות כבר בשלב הראשון של המתווה. הלחץ הכפול הזה לא מעכב את העסקה – הוא מקדם אותה", אמר.

רפיח ציר פילדלפי עסקת חטופים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד