ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ישפיע על העסקה?

ההצעה האמריקנית לרשות הפלסטינית - והסירוב של אבו מאזן

הרשות הפלסטינית דחתה הצעה אמריקנית לפיה באופן רשמי לא היא תהיה אחראית על ניהול מעבר רפיח. אנשי אבו מאזן דרשו: "מצפים שישראל תכיר ברשות הפלסטינית כגורם המיועד לקבל לידיו את השליטה ברצועה"

ההצעה האמריקנית לרשות הפלסטינית - והסירוב של אבו מאזן
אבו מאזן צילום: פלאש 90

ארה"ב פנתה לרשות הפלסטינית בהצעה שבאופן רשמי לא היא תהיה אחראית על ניהול מעבר רפיח במסגרת עסקה, זאת אחרי שבישראל היו מוכנים שאנשי הרשות יקבלו את האחריות - רק באופן לא רשמי, כך דווח ב"חדשות 12". 

ברשות הפלסטינית דחו את ההצעה האמריקנית. נציגי אבו מאזן דרשו: "מצפים שישראל תכיר ברשות הפלסטינית כגורם המיועד לקבל לידיו את השליטה ברצועה". 

במקביל, האחראי לענייני המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגורק הציע לשני עוזריו הקרובים של אבו מאזן, חוסיין אל-שייח וגנרל מאג'ד פרג', כי ארה"ב ומצרים יקבלו את האחריות למניעת הברחות לאורך ציר פילדלפי.

יצויין כי ללא הסכמה פלסטינית למתווה האמריקני לשליטה במעבר רפיח יתקשו הצדדים להגיע להגעה לעסקת חטופים. בחמאס הזהירו כי הארגון יפעל נגד כל הסדר שלא יהיה בהסכמתו המוקדמת. 

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (חמישי) ברפיח, ברצועת עזה. רה"מ נתניהו קיבל סקירה מקיפה מראש אט״ל האלוף מישל ינקו, אודות פעילות מערכי הלוגיסטיקה, האחזקה והרפואה הפועלים לילות כימים מזה תשעה חודשים על מנת לתמוך את הכוחות הלוחמים המתמרנים. בנוסף, קיבל סקירה מבצעית מקיפה ממאו״ג 162, תא״ל איציק כהן על פעילות האוגדה ברחבי רפיח, הן בתת-קרקע והן מעל הקרקע.

מעבר רפיח ממשל ביידן הרשות הפלסטינית רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד