ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לאחר הטלת הסנקציות

בכירים באופוזיציה ובקואליציה במכתב לביידן: "חזור בך מההחלטה"

מכתב של חברי כנסת מהקואלציה והאופוזיציה נשלח ללשכת נשיא ארה"ב ביידן, ובו קריאה לבטל את הסנקציות על תנועת צו 9. על המכתב חתומים ליברמן, סער, יו"ר הקואליציה אופיר כ"ץ, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, וחברי כנסת מהמחנה הממלכתי

בכירים באופוזיציה ובקואליציה במכתב לביידן: "חזור בך מההחלטה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

חברי כנסת בכירים מהקואליציה ומהאופוזציה פנו היום (חמישי) במכתב דחוף לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בו הם קראו לו לבטל באופן מיידי את הסנקציות שהטיל על מובילי תנועת צו 9 רעות בן חיים ושלמה שריד.

במכתב, אותו יזמה וקידמה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), חתומים יו"ר הקואליציה אופיר כ"ץ, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, חברי הכנסת פנינה תמו שטה ומתן כהנא מהמחנה הממלכתי, חברי הכנסת זאב אלקין, שרון ניר, סובה יבגני, חמד עמאר, עודד פורר ובועז ביסמוט. 

חברי הכנסת תקפו את ההחלטה של הנשיא להטיל את הסנקציות, ואמרו שמדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי ובדמוקרטיה של מדינת ישראל. במקביל, הם גם התייחסו להעברת הסיוע לחמאס בזמן ש-120 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס.

את המכתב פתחו חברי הכנסת: "כבוד הנשיא, ביום שישי האחרון התפרסמה החלטתך להטיל סנקציות כלכליות אישיות על ראשי תנועת צו 9 רעות בן חיים ושלמה שריד, וזאת ללא הליך משפטי הוגן או אפשרות ייצוג תקין". 

בהמשך פירטו את פנייתם לנשיא: "אנו, חברי כנסת ישראל פונים אליך בבקשה לחזור בך מההחלטה, שמהווה פגיעה בריבונות ובזכויות הדמוקרטיות של אזרחים ישראלים. לא מתקבל על הדעת, שמחאה אזרחית במדינה דמוקרטית היא עילה לסנקציות מצד הדמוקרטיה הגדולה בעולם, רק מפני שמישהו לא אוהב את העמדות של המוחים".

הח"כים הדגישו כי תנועת צו 9 הינה תנועה אזרחית המייצגת מגוון רחב של אזרחי ישראל: "בני משפחות חטופים, לצד בני משפחות אזרחים שנהרגו ונטבחו בטבח המזוויע הגדול ביותר שחווה העם היהודי מאז השואה בשביעי לאוקטובר 2023". 

לדבריהם, "בשעה זו, עדיין מוחזקים בשבי ארגון הטרור החמאס 120 חטופים – בהם יהודים, נוצרים ומוסלמים, אזרחי ישראל, ארצות הברית ומדינות נוספות, נשים, תינוקות וזקנים - אשר נמקים ומעונים במנהרות האימה של חמאס מזה למעלה מ287 ימים".

עוד המשיכו וכתבו: "תנועת צו 9 הבהירה מיום פעילותה הראשון, כי היא מתנגדת באופן ברור להעברת סיוע לחמאס כל עוד משאיות האספקה והסיוע הללו נופלות לידיו ובשליטתו. פעילות המחאה של התנועה נעשית בצורה אשר תואמת את ערכי הדמוקרטיה הישראלית ומקבילן המערביות". 

"התמונות, הסרטונים והעדיות מהשטח מוכיחים שוב ושוב כי המשאיות מגיעות הישר לידי ארגון הטרור חמאס. נוכח זאת, מדינת ישראל ושותפיה חייבות לפעול בדרך שונה כדי לוודא שסיוע אכן יהיה הומניטרי, כמשמעו, ולא ישמש את החמאס למטרותיו הרצחניות", כתבו.

בהמשך המכתב הזכירו חברי הכנסת את דבריו של מזכיר המדינה מר אנתוני בלינקן שאמר ב-17 באוקטובר: 'אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו."

לסיום כתבו: "פעילותה של תנועת צו 9 נעשתה במסגרת החוק ותחת חופש הביטוי והמחאה אשר זוכה לקונצנזוס רחב בציבור הישראלי על שלל מרכיביו וברור כי חופש הביטוי והמחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. אנו מתקשים להבין כיצד בני משפחות חטופים ואזרחים שומרי חוק לפתע מצאו עצמם נתונים תחת איום סנקציות ככלל, וללא הליך משפטי ראוי בפרט".

"אנו, חברי כנסת ממפלגות שונות, מבקשים ממך לבטל את הסנקציות הללו, שמפיקות את זכויות המחאה וחופש הביטוי של אזרחי ישראל. גם אם אתה לא אוהב את עמדותיהם של המוחים, אנו בטוחים שכמי שעומד בראש המדינה הדמוקרטית הגדולה בעולם, תלחם על זכותם לחופש הביטוי והמחאה", סיכמו.

 

צו 9 ג'ו ביידן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד