ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
30 שנה לפיגוע

אלפים בטקס לזכר הרוגי הפיגוע שנעשה על ידי איראן

טקס לזכרם של 85 ההרוגים בפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ארגנטינה, הפיגוע אירע לפני 30 שנה בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס. הרשויות מעולם לא מצאו את האחראים לפיגוע ב-1994, ואף אחד לא לקח אחריות עליה. עם זאת, ארגנטינה וישראל חושדות בחיזבאללה בביצועו לבקשת טהראן

אלפים בטקס לזכר הרוגי הפיגוע שנעשה על ידי איראן
תמונות הנרצחים הונפו בטקס צילום: באדיבות המצלם

30 שנה לציון הפיגוע הנורא בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, ארגנטינה שבו נהרגו 85 בני אדם ונפצעו עוד כ-300.

על רקע קביעת בית המשפט שאיראן היא זו שעומדת מאחורי הפיגוע, קרא השר שיקלי במהלך נאומו בטקס: "מתקפת הטרור של השבעה באוקטובר, נולדה על אותו שולחן שירטוטים באיראן. מתוך אותה שנאה תהומית לעם ישראל ולמדינת ישראל. אני מכאן, קורא להנהגה האמיצה של ארגנטינה, שאך עתה הכירה בחמאס כארגון טרור, להכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור. צדק לא דורשים, צדק לוקחים".

בטקס השתתפו סגנית הנשיא מיליי, ויקטוריה ויז׳רואל ושרת החוץ דיאנה מונדינו ומשלחות דיפלומטיות רבות מרחבי העולם, בראשם משלחת של הבית הלבן. כ-8000 איש נכחו בטקס והחזיקו בתמונות הנרצחים בפיגוע. 

סגנית הנשיא מיליי: "אותו רוע שראינו לפני 30 שנה זה אותו רוע שראינו עכשיו בשבעה באוקטובר. אנחנו מחוייבים לעמוד מאחורי ישראל. אני דורשת לשחרר את כל החטופים ללא תנאים, וקוראת לכל מנהיגי העולם להצטרף למאמץ של ארגנטינה ושל הנשיא מיליי לשחרור החטופים ולהילחם ברוע".

נשיא ארגון הגג של הקהילות היהודיות 'אמיה': "אנחנו לא מתכוונים לעצור ולתת לטרור לנצח, אנחנו זוכרים את כולם. קוראים לכל ארגוני זכויות האדם וזכויות הילד להתערב ולעזור לישראל, שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו צביעות מצד מנהיגים בעולם במדינות כמו רוסיה, סין, בוליביה שנותנים יד לטרור ומגבים אותו".

כזכור לפני כחודש בית המשפט העליון לזכויות אדם בקוסטה ריקה, קבע כי ארגנטינה לא מנעה, וגם לא חקרה כראוי את ההתקפה על מרכז יהודי לפני 30 שנה שהביאה למותם של 85 בני אדם. בית המשפט גם האשים את המדינה הדרום אמריקאית במאמצים "לבלום את החקירה".

ב-18 ביולי 1994, משאית עמוסה בחומרי נפץ נכנסה לתוך מרכז היהודי AMIA בבואנוס איירס והתפוצצה, בפיגוע הקטלני ביותר בתולדות המדינה הדרום אמריקאית נהרגו 85 בני אדם ונפצעו יותר מ-300.

הרשויות מעולם לא מצאו את האחראים לפיגוע ב-1994, ואף אחד לא לקח אחריות עליה. עם זאת, ארגנטינה וישראל חושדות בחיזבאללה בביצועו לבקשת טהראן.

באפריל האחרון, בית משפט בארגנטינה האשים את חיזבאללה בפיגוע, כינה אותה "פשע נגד האנושות" ותייג את איראן כ"מדינת טרור".

פיגוע ארגנטינה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד