ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הסלמה ביחסים

רוסיה תקפה את "הצהרת בלפור" והאשימה את ישראל

שר החוץ הרוסי תקף את המסמך שבו הבטיחו הבריטים לתמוך בהקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל. שר החוץ לברוב טען שישראל מנסה ליזום עימות צבאי בין איראן לארה"ב "מתוך שאיפות אישיות"

רוסיה תקפה את "הצהרת בלפור" והאשימה את ישראל
סרגיי לברוב צילום: מארק ניימן, פלאש 90

בנאומו בפני מועצת הביטחון, תקף שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב את בריטניה על "הצהרת בלפור", התמיכה הבריטית ההיסטורית בהקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל, שניתנה בשנת 1917. לברוב אמר כי "הספר הלבן" ו"הצהרת בלפור" מהווים התערבות מערבית בוטה בענייני המזרח התיכון.

לברוב הוסיף: "העבר הקולוניאלי והמנדטורי של המזרח התיכון וצפון אפריקה מהווה ירושה קשה עבור מדינות האזור. הסכם 'סייקס פיקו', 'הצהרת בלפור' ו'הספר הלבן' מהווים מוקשים עם הפעלה מושהית הממשיכים להתפוצץ עד היום. המצב רק מחמיר בעקבות הניסויים הגאו-פוליטיים של המערב. אנו משוכנעים שעמי האזור צריכים לקבוע את דרכם בלא התערבות חיצונית".

על פי הדיווח של אלכס נירנבורג בכאן חדשות, לאחר נאומו במועצת הביטחון, קיים לברוב מסיבת עיתונאים בה האשים את ישראל בניסיון לגרום להתנגשות צבאית בין ישראל לבין איראן, מתוך שאיפות אישיות של ההנהגה הישראלית. לדברי לברוב: "לא חיזבאללה, בטח לא ממשלת לבנון ולא איראן מעוניינים במלחמה רחבה".

לטענת לברוב "יש חשד שזה בדיוק מה שמנסים לעשות חוגים מסוימים בישראל. לגרום למלחמה גדולה ורחבת היקף ולגרור אליה את ארצות הברית. אני משוכנע בכך שאלו תוכניות מסוכנות המעמידות שאיפות אישיות על פני אינטרסים של העם ושל עמי האזור".

רוסיה בריטניה סרגיי לברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד