ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הציג פרטים

נציג צה"ל בוועדת חו"ב: "מתוך 3,000 מקבלי הצווים - הרוב עובדים, 85% רווקים"

רח"ט תומכ"א לקראת הוצאת הצווים ביום ראשון: "רוב האנשים מתוך ה-3,000 הם עובדים. 85% מתוכם רווקים". אדלשטיין: "הצורה בה זה נעשה העלתה כבר את כולם על בריקדות ויש חשש שלמרות המאמצים אף אחד לא יתייצב"

נציג צה"ל בוועדת חו"ב: "מתוך 3,000 מקבלי הצווים - הרוב עובדים, 85% רווקים"
לשכת גיוס צילום: יונתן זינגל, פלאש 90

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין התכנסה היום (חמישי) לדיון נוסף בהצעת חוק הגיוס. כזכור, בדיון אתמול עלה כי למרות שבכוונת צה"ל להוציא צווים כבר ביום ראשון, טרם נקבעו מספרים ותבחינים. לאור זאת ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ אדלשטיין לכנס שוב את הוועדה על מנת לקבל פרטים יותר ברורים בדבר הצווים הצפויים לצאת.

נציגי צה"ל עדכנו כי בשעה 14:15 סיימו דיון אצל שר הביטחון, במסגרתו הוחלט כי שליחת הצווים תעשה בחלוקה לשלוש פעימות, כאשר בסיום כל אחת מהן יתקיים תהליך למידה על מנת לטייב את הפעימות הבאות ולעמוד בעקרון המנחה לגייס בהצלחה. בהתאם לכך, ביום ראשון צפויה לצאת פעימה ראשונה של כ-1000 צווים ראשונים לבני 18-26 ופעימות נוספות צפויות במהלך השבועות הקרובים.

רח"ט תומכ"א, תא"ל שי טייב הרחיב ואמר: "יש לנו 12 ימים ייעודיים לגיוס בחודשים אוגוסט וספטמבר. הגיוס יעשה בשלוש לשכות גיוס בירושלים, תל השומר וטבריה. בימים ייעודיים אלה הגיוס יתקיים באופן מגדרי דבר המצריך שכל הסגל יהיו גברים.

רוב האנשים מתוך ה3,000 הם אנשים עובדים. הסתכלנו על אנשים שזיהינו שהעבודה שלהם היא לאורך זמן, לא משהו מקרי, שזה לא מדרגות שכר של הוצאת תלוש, הסתכלנו אפילו שתקופת העבודה היא לא בתקופת בין הזמנים.

מבחינת התבחינים ברור שהגיל הוא מרכזי, עניין הרווקות גם הוא חשוב ועל זה אני מוסיף ובודק אם יש אנשים שנמצאים במקום של לעזוב את הישיבה. הסתכלנו גם  על חברה בעלי רישיונות נהיגה, כאלה שלא עמדו בתנאי ביקורת של משרד החינוך.

מתוך ה-3,000 יש לנו בין 12-15 אחוז נשואים כלומר הרוב רווקים. בערך 200 מתוך הפוטנציאל הם נשואים עם ילדים. 300 מיועדים לתפקידי נהיגה.

יובהר שיש צורך בשליחת הצו 45 ימים לפני אך זה לא אומר שחייל שנמצא כשיר לגיוס יתגייס 45 ימים אחרי המועד. זו אוכלוסייה שיש לנו אפס נתונים עליה,  ואנחנו נפעל תוך מתן גמישות לצרכי הפרט.

לא התחלנו את גיוס החרדים היום, אנחנו צוברים לגיוס ספטמבר החל מחודש אפריל. יכול להיות שבמסגרת ה3,000 נקרא לבן אדם לזימון באפריל 2025, והתהליך יביא אותו לגיוס בשנת הגיוס הבאה. 

יש לי סטטיסטיקה על כמה מבני ה-16 בציבור הכללי היו בעלי פרופיל קרבי, ובדרך כלל זה רוב הגברים. איך תתנהג האוכלוסייה הזו זו שאלה מעניינית, למשל אם יש יותר מרכיבי משקפיים זה יכול להוריד פרופיל. יכול להיות שאחרי המיון הראשון אני אגלה שרק 20% בעלי פרופיל קרבי ואז אצטרך לשנות אסטרטגיה.

בשליש הקרוב מיולי עד אוקטובר, מוציאים 3,000 צווים עבור השלישון הזה. אם לא יתייצבו הכמות שחשבתי אני אגדיל את מספר הצווים, אם יתייצבו יותר אני אקטין את המספר. לעלות מ-1,800 מתגייסים שחלק מהם הגיעו מרצון, ל-4,800 מאוכלוסייה שאנחנו לא מכירים שלא באה מרצון זה אתגר מאוד גדול".

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין סיכם: "מצד אחד אני רגוע יותר כשאני רואה שיש תכנית. החדשות הפחות טובות הן שהצורה בה זה נעשה העלתה כבר את כולם על בריקדות ויש חשש שלמרות המאמצים אף אחד לא יתייצב, כשגם רבנים ששיתפו פעולה, קראו לציבור שלהם שלא להתגייס.  חבל שלפעמים פרסומים כאלה ואחרים לפני שהם מבושלים, פוגעים במהות של העניין".

יולי אדלשטיין חוק הגיוס גיוס חרדים צה"ל ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד