ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"החליטה לתת תוקף"

לראשונה במחוז מרכז: התוכנית שתחליף את תמ"א 38 ותאפשר הקמת כ-3,700 דירות

הוועדה המחוזית מרכז אישרה את תכנית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רמלה להתחדשות בניינית בעיר, שתחליף את תמ"א 38 – תאפשר הקמת כ-3,700 יחידות דיור חדשות ברחבי העיר

לראשונה במחוז מרכז: התוכנית שתחליף את תמ"א 38 ותאפשר הקמת כ-3,700 דירות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, החליטה לתת תוקף לתוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רמלה להתחדשות בניינית בעיר. התוכנית קודמה בשיתוף המינהלת העירונית להתחדשות ברמלה והיא התוכנית הבניינית הראשונה במחוז מרכז שהוחלט לאשר.

 התוכנית תאפשר, בשלב הראשון, הוצאת היתרים לטובת התחדשות וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה בהיקף של עד 1,300 יחידות דיור. במידה ותוכניות מתחמיות לפינוי-בינוי המקודמות כיום בעיר לא יבואו לידי מימוש בעתיד, התכנית כוללת מנגנון שיאפשר התחדשות של כ-3,700 יח"ד נוספות ברחבי העיר.   

התוכנית קובעת את מסלול ההתחדשות של הבניין, בין אם בדרך של חיזוק ותוספת ובין אם בהריסה ובנייה מחדש, ומאפשרת איחוד חלקות ותוספת שטחי מסחר ושטחי ציבור במפלס הקרקע. היא חלה על מבנים קיימים המשמשים למגורים שנבנו לפני 1 בינואר 1985, ואינה חלה על מבנים המיועדים להריסה, מבנים לשימור, וכן מבנים צמודי קרקע.  

כמו כן, התוכנית קובעת הנחיות עיצוב אדריכלי, ומסווגת את אפשרויות ההתחדשות של כל בניין לפי מיקומו במרקם העירוני ובהתאמה לאופי הרחוב. היא קובעת ארבעה אזורי התחדשות: מוקד מיוחד, רחוב ראשי עירוני, רחוב ראשי שכונתי ורחוב מקומי. לכל אחד מהאזורים תפקיד שונה במערך העירוני, תמהיל שימושים ייחודי ותבנית בנייה אופיינית. בהתאם לסיווג זה ניתנו זכויות בנייה, הוראות בינוי והנחיות להקצאת שטחי ציבור. בכל אחד מסיווגים אלו התכנית מאפשרת התחדשות באחד מתוך שלושה מסלולים: הריסה ובניה מחדש, חיזוק ותוספת לבנייה קיימת או חיזוק ומיגון בלבד.

התוכנית קודמה בהתאמה לעקרונות תכנית האב העירונית להתחדשות עירונית, שאושרה על ידי הוועדה המקומית רמלה בשנת 2021, והיא תואמת עם התכנית הכוללנית החדשה של העיר שבהכנה. 

רמלה התחדשות עירונית תמא 38

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד