ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
במליאת הכנסת

אושר: הצעד שיאלץ את הבנקים לעדכן אתכם על יתרה ללא ריבית

אושר במליאת הכנסת: הבנק יודיע ללקוח על יתרה בחשבון העו"ש שלא נושאת ריבית ועולה על 15,000 ש"ח. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה

אושר: הצעד שיאלץ את הבנקים לעדכן אתכם על יתרה ללא ריבית
ח"כ ארז מלול צילום: ערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון - הודעה ללקוח על אודות יתרה בחשבון עובר ושב שאינה נושאת ריבית), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת ארז מלול. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.          

מוצע לקבוע כי תאגידים בנקאיים יחויבו להודיע לציבור לקוחותיהם על אודות סכומי יתרה בחשבון עובר ושב העולים על 15,000 שקלים חדשים ואינם נושאים ריבית, במשך תקופה רצופה של רבעון קלנדרי לפחות. עוד מוצע כי בעת מתן הודעה כאמור, התאגיד הבנקאי יידע את הלקוח כי באפשרותו לבחון חלופות השקעה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מנתונים של בנק ישראל נמצא כי נכון לרבעון הראשון של שנת 2023 נמצא סכום של כ-535 מיליארד שקלים חדשים בחשבונות עובר ושב של לקוחות תאגידים בנקאיים שאינם מניבים ללקוחותיהם ריבית. כאשר הכסף נח בחשבון ואינו נמצא בפיקדון או בחלופת השקעה אחרת – הוא אינו מייצר ללקוח רווח. 

מנגד רווחי התאגידים הבנקאיים מזנקים בזכות אותו כסף שהציבור מחזיק בחשבונות העובר ושב שאינו צובר ריבית. תאגידים בנקאיים יכולים להפקיד את כספי העובר ושב של לקוחותיהם בבנק המרכזי, ולקבל את הכספים המושקעים בתוספת ריבית בנק ישראל בקירוב. הרווח לפני מס שנובע לתאגידים הבנקאיים מהכסף שנמצא בחשבונות העובר ושב ואינו צובר ריבית, הוא ריבית בנק ישראל הממוצעת באותה תקופה כפול כמות סכום הכסף שהוחזק בעובר ושב. לחילופין התאגידים הבנקאיים יכולים להלוות את אותו סכום ולקבל ריבית גבוהה עוד יותר".

בנק ארז מלול מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד