ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
סיכום שבוע

לייבל'ה: מסע איש התקשורת בלונדון ולחיצת יד היסטורית בין האויבים

מעקב לייבל'ה: לחיצת היד ההיסטורית בין דרעי לאלי ישי בניחום בבאר שבע | המסע של המפורסמים ללונדון | מה היה בשמחות שנערכו השבוע | ריקוד העסקנים בבעלזא | וגם: מה חיפש עומר אדם בבני ברק?

לייבל'ה: מסע איש התקשורת בלונדון ולחיצת יד היסטורית בין האויבים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר עוד שבוע אחרי שרשרת אירועים דרמטיים שייכנסו לספרי ההיסטוריה, לאחר שליחת צווי הגיוס נחת עלינו ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לייבל'ה שמע את ה'לייצים' אומרים כי טראמפ שנפגע באוזנו הימנית ובתמונות רואים דם יורד על לחיו, אז כעת שתנוך אזנו הימנית היא בבחינת "נרצע" הוא יכול לכהן כנשיא עד שנת היובל. 

אך העיקר מה שהיה השבוע, ושוב חמק מתחת לראדר היא סולחה ארוכת שנים בין אריה דרעי לאלי ישי שהגיע לנחם את יריבו המר. בשבוע שעבר תהה לייבל'ה האם לאחר הניחום המשותף אצל המקובל רבי בניהו שמואלי אלי ישי יגיע לבאר שבע?. ואכן כפי שקראתם בלייבל'ה אלי ישי הגיע לנחם ואף לחץ את ידו של אריה דרעי. לייבל'ה מגיש תיעוד שלב אחר שלב מלחיצת היד ההיסטורית בין השניים שלא זכורה מאז קום ה'שלישיה' למרות שבניחומי אבלים לא נותנים יד לפחות אצל האשכנזים אך כאן לפנים משורת הדין ולגודל הסולחה הגדולה הייתה לחיצת יד דרמטית. האם בקרוב נראה גם חיבוק? מי יודע. 

באדיבות המצלםמתקרבים ללחיצת הידצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםואופסס הנה לחיצת היד צילום: באדיבות המצלם

בשמחת החתונה השבוע שנערכה בחצר מאקאווא באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק ראה לייבל'ה את האסטרטג מנחם גשייד עומד בדבקות ליד הרבי מזוטשקא במעמד המצווה טאנץ של מורו ורבו הגאב"ד הצדיק מקרית אתא. 

באדיבות המצלםגשייד בדבקותצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שלא הפסיק לדווח ביום שישי מהניחום של נתניהו עוד בטרם התאוששו בדוברות ש"ס מביא תיעוד מהפגישה בארבע עיניים בין דרעי לנתניהו שעסקה או במוחמד דף או בשלמות הקואליציה וגוש הימין. הנה תמונה מהניחום שנערך בזווית הבית מבלי שאף אחד יוכל לשמוע. 

באדיבות המצלםביבי ודרעי תמונה מבין החרכיםצילום: באדיבות המצלם

מי שגם הגיע לנחם היה הפרשן ישראל כהן שיצא ברכבת מתל אביב לבאר שבע בכדי לנחם את בני הרב זצ"ל ואריה דרעי. ישראל כהן היה מחשובי תלמידיו של הגר"י דרעי זצ"ל והיה שותה בצמא את דברי תורתו, בניחום ישב ליד הראשון לציון הגר"י יוסף וכמעט כובד ב'אשכבה'. 

באדיבות המצלםישראל כהן מנחםצילום: באדיבות המצלם

למחרת יצא הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן ללונדון לביקור רשמי, יש שיאמרו שישראל כהן מסוקר בלונדון בימים אלו במקום השני אחרי המלך. תחילה הגיע הפרשן לבית המדרש הסמוך לבית האכסניא - ביהמ"ד של ביאלא לונדון שם התפלל שחרית לא לפני שהרצה ליושבי ה'קאווע שטיבל' על גזירת הגיוס. במקום נראה גם ר' שייע ברטלר מויז'ניץ אנטוורפן. 

באדיבות המצלםישראל כהן ב'קאווע שטביל'צילום: באדיבות המצלם

ברחובות סטמפורד היל נפגש ישראל כהן עם הבדחן הבלגי המפורסם הערשי גרוס והשניים שוחחו על מה שקורה בעולם. 

באדיבות המצלםישראל כהן והבדחןצילום: באדיבות המצלם

ואי אפשר בלי ראיון לתקשורת, לאחר הפוגה מהאולפנים בארץ התראיין ישראל כהן לתקשורת המקומית והציב את שחרור החטופים בחזית ההסברה. 

באדיבות המצלםישראל כהן בראיון לתקשורתצילום: באדיבות המצלם

מי שעוד יצא לחו"ל השבוע לביקור בזק הוא איש התקשורת הצעיר ואשף הרשתות החברתיות בני רוזנטל שנצפה בנתב"ג בדרך לסגור ריטיינר באירופה.  

באדיבות המצלםבני רוזנטל בנתב"גצילום: באדיבות המצלם

ללונדון הגיעו השבוע הרבה ישראלים חלקם חסידי באיאן שבאו לשמוח בשמחת רבם שחיתן את נכדו. בין היתר ראה לייבל'ה שניים צועדים על הכביש עם שטיימלים בידיהם, השר מאיר פרוש ובנו ישראל פרוש. 

באדיבות המצלםפרוש ובנו עם השטריימל בידםצילום: באדיבות המצלם

גם הצלם ארי קופרשטוק יצא היישר מעמנואל לחתונה הגדולה באנגליה ותיעד את ה'ביג בן' אותו ראה לראשונה בחייו באמיתי ולא בגלויה. 

באדיבות המצלםקופרשטוק מתעד את הביג בן צילום: באדיבות המצלם

מי שהגיעו לארגן את החתונה הוא המפיק מוטי רבינוביץ וצוותו 'מטיפ הפקות' שעברו להתברך אצל הרבי מבאיאן שבירכם בחמימות ובמאור פנים על כל הארגון. 

באדיבות המצלםמוטי רבינוביץ מתברך מהרבי מבאיאןצילום: באדיבות המצלם

במהלך דיון 40 חתימות בכנסת, ראה לייבל'ה את ראש לוחץ בחמימות את ידו של סגן השר אורי מקלב בירכתי המליאה.

ביבי ומקלב השבוע צילום: באדיבות המצלם

השר בן צור שנפגש השבוע עם שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו, המקיים בשבועות האחרונים פגישות עם בכירים בפוליטיקה החרדית התרשם לראות שגם ראשי הממשלות גולדה מאיר ויצחק רבין עליהם השלום כיהנו כשרי העבודה.

באדיבות המצלםבן צור והשגרירצילום: באדיבות המצלם

יום לפני שפתח לשכה בצפון, הצוות של ח"כ צבי סוכות חגגו שבת משותפת בביתו ביצהר. נצפו מתארחים: רפאל כהן, יהונתן גוטליב, ישראל קלר ונתן ברלנד.

באדיבות המצלםהצוות המסור של סוכותצילום: באדיבות המצלם

אפרופו סוכות, בדרך ללשכה שהקים בצפון פגש ח"כ צבי סוכות חיילי מילואים במטולה, נתן להם פינוקים שקנה בדרכו ושוחח איתם על הלחימה בצפון.

באדיבות המצלםסוכות והחייליםצילום: באדיבות המצלם

בדרכו של לייבל'ה השבוע למשרדו במרכז הסחר של בני ברק מישו דיווח ללייבל'ה שאחד בשם עומר אדם, לטענתו שווה לתעד אותו, והוא נכנס כעת למגדלי הכשרת היישוב. לייבל'ה שראה רכב מהודר מוריד את עומר מיהר לתעד את המפורסם. 

באדיבות המצלםהרכב של עומר אדםצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםעומר אדם נכנס בשערי הכשרת היישובצילום: באדיבות המצלם

רגע לפני מעמד מבחן ההלכה העולמי של 'אור ישראלי' בבית הכרם בירושלים, ראה לייבל'ה את עורך הדרך מחלה את פניו של מורו ורבו אבי תנועת הקירוב רבי יצחק דוד גרוסמן שחזר באותו יום ממסע בגולה.

ליפא מוזרגרינבוים והרב גרוסמןצילום: ליפא מוזר

בכניסה למבחן ההלכה של אור ישראלי שנערך במכללת בן גוריון פגש לייבל'ה את הרמ"ט והרל"ש הנמרץ נתן גרוסמן מפלס דרך לרב גרוסמן בינות האלפים.

באדיבות המצלםנתן גרוסמן באירועצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שהדרים לנתיבות להתפלל על ציונו של ה'בבא סאל'י על המצב הקשה, תפס שם ברגע מכונן את סגן השר יעקב טסלר בתפילה חרישית. אין ספק, שלא קל הנטל שמונח בימים אלה על כתפי שד"רינו בכנסת. חוק הגיוס, התקציבים ושאר הצרות שמעיקות על עם ישראל.

טסלר מתפלל אצל סדנא בבא סאלי צילום: באדיבות המצלם

גדולי הזמר החסידי מרדכי בן דוד, הרשי וינברגר, שמילי אונגר, יידל ורדיגר, נפתלי קמפה ומוטי וייס נצפו השבוע בריקוד משותף יחד עם המפיק שלום וגשל בחתונת בתו שנערכה בדי סיטי.

ריקודים אצל שלום וגשל צילום: באדיבות המצלם
 
בבני ברק תפס לייבל'ה את ראש העיר חנוך זייברט סוגר פינות אחרונות לגבי פיתוח מספר פרוייקטי מורשת בעיר עם ישראל דיסקינד, יועצו של שר המורשת עמיחי אליהו, יחד עם יועץ הנשיא, שבי רפפורט.
 
באדיבות המצלםזייברט ודיסקינד לצד רפפפורטצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע להכנסת ספר תורה הכי מדוברת בעיר אשדוד שהוכנסה ע'י ר' מוטי שטיסל לע"נ אמו ע"ה שנפטרה בחטף, שטיסל הוא חתנו הטרי של יו"ר הנהלת הידברות הרב אייזיק פריד שקיצר במיוחד את שהותו בארה"ב בכדי להשתתף בשמחת הכנסת ספר התורה, לייבל'ה ראה את ר' אייזיק כותב אות בהתרגשות עצומה.

באדיבות המצלםר' אייזיק פריד בכתיבת האותצילום: באדיבות המצלם

עוד ראה לייבל'ה את ר' אייזיק מראה לסבא של מוטי (אביה של המנוחה) את כתר הספר תורה שבתו הכלה תרמה לכבוד חמותה ע"ה, נרשמה שם התרגשות מיוחדת.

ר' אייזיק פריד מהידברות והכתר צילום: באדיבות המצלם

בשיעור תורה השבועי של יועץ התקשורת אריאל אלחרר, אליו נוהרים מכל רחבי הארץ, המתקיים מידי יום רביעי בסלון הפאות של רעייתו באשדוד עם מיטב המאכלים והפינוקים, השתתפו יועץ התקשורת של שר הרווחה מרגי יוני אוחנה, נתי מור יוסף יועץ התקשורת של שר הבריאות אוריאל בוסו, אנשי עסקים ופעילים חברתיים מהעיר אשדוד.

באדיבות המצלםבסלון הפאות של אלחררצילום: באדיבות המצלם

בסמדרונות 'לאומית' ראה לייבל'ה השבוע את הפרסומאי ישראל שטיינר בפגישת עבודה משותפת עם מנכ"ל הקופה מר חיים פרננדס.

באדיבות המצלםשטיינר והמנכ"לצילום: באדיבות המצלם

בשמחת החתונה הגדולה שהתקיימה השבוע לבתו של הגאון רבי מרדכי דינר השתתפו אלפים בראשות גדולי ישראל וראשי ישיבות, לייבל'ה היה שם לתעד חלק מגדולי ישראל שבאו להוקיר את הרב דינר על כל פועלו למען עולם התורה בישראל. בתמונה: ראש הישיבה הגר"א דויטש עמוד ההוראה הגר"ע אויערבאך הגאב"ד הגר"א דינר והמשגיח הגרי"י בורודיאנסקי יושבים לצד הרב דינר.

שמוליק קורלנסקיגדולי ישראל בחתונהצילום: שמוליק קורלנסקי

בהמשך ראה לייבל'ה את הנגיד הרב מנדל טרעס מליקווד וקבוצת נגידים שהגיעו במיוחד מחו"ל לכבוד השמחה. שם נראה גם הגאון רבי שמואל הרמן ראש כולל שוטנשטיין.

שמוליק קורלנסקיהנגידים בשמחהצילום: שמוליק קורלנסקי
\

בהילולה המרכזית שנערכה לרגל 30 שנה לפטירתו של הצדיק סידנא רבי שלום איפרגן זיע"א בראשות בנו האדמו"ר רבי יעקב ישראל איפרגן, נצפה בני איפרגן, עוזרו האישי של הרב כשהוא מפקד על האירוע בהשתתפות למעלה מאלף איש.

באדיבות המצלםבהילולא של הרב איפרגן צילום: באדיבות המצלם

מי שעוד התאבל מרה על פטירת גאב"ד באר שבע ואף קיבל סמיכה ממנו, הוא טוען הרבני ועו"ד הרב ישראל ענדען, שכתב ברכת ניחומים מיוחדת לרבנית תליט"א ואף קפץ לאוהל הנשים לנחם את הרבנית של באר שבע. לייבל'ה כידוע לא מתעד רבניות ומכניס רק את מודעת האבל.

באדיבות המצלםהמודעה של הגר"י דרעיצילום: באדיבות המצלם

המשנה ללשכת עורכי הדין עו"ד יוסי ויצמן מגיש את ספרו החדש "מחיקת חובות בישראל", ספר יחיד מסוגו על פשיטות רגל וחדלות פירעון, תחום ההתמחות של עו"ד ויצמן, לסגן ראש הממשלה שר המשפטים יריב לוין שכתב הקדמה חשובה לספר.

באדיבות המצלםויצמן, הספר ויריב לויןצילום: באדיבות המצלם

לייבלה הגיח השבוע לבית הנשיא וראה את ארי פריד הבן של בלחיצת יד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג לאחר אירוע מכובד שהיה במשכן הנשיא.

באדיבות המצלםארי ונשיא המדינהצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית 

לייבל'ה הגיע השבוע לאולמי 'האצולה' באשדוד שם נחגגה שמחת החתונה הגדולה לבנו יחידו בין בנות של העסקן ר' שיעלה וינברגר מחסידות בעלזא, שמונה באחרונה לשמש כמזכ"ל המוסדות בבני ברק. כבר בחניה לייבל'ה ראה שאין היכן לחנות וחיפש חניה במשך רבע שעה.

לייבל'ה ראה בשמחה את את צמרת העסקנים בחסידות בעלזא שהגיעו לאחל מזל טוב. בין היתר ראה את הרב הראשי הגר"ד לאו ויו"ר ועדת הרווחה ח"כ ישראל אייכלר וראש הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק. 

באדיבות המצלםהרב לאו אייכלר ובריסק בשמחהצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את ראש העיר בני ברק חנוך זייברט והשר יצחק גולדקנופף. 

באדיבות המצלםזייברט בחתונה צילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםגולדקנופף בשמחהצילום: באדיבות המצלם

ריקוד סוער במיוחד נרשם עם הרב אליקים שטארק חבר וועד הפועל של חסידות בעלזא. לייבל'ה לא נותר אדיש לריקוד המיוחד והמאוחד. 

באדיבות המצלםוינברגר בריקוד סוער עם שטארקצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לח"כ אליהו ברוכי 'מדגל התורה' לרגל שמחת נישואי בתו שנערכה השבוע בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לח"כ יוסי טייב יו"ר ועדת החינוך לרגל אירוסי בתו עם הבה"ח בצלאל דיין מישיבת פחד יצחק. 

באדיבות המצלםבאירוסין של טייבצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לר' מיכל פירר יד ימינו ונאמן ביתו של האדמו"ר מבעלזא לרגל שמחת נישואי נכדתו הראשונה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לר' יעקב קליין יד ימינו ונהגו המסור של ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שנערכה השבוע. 

באדיבות המצלםהגר"ח פיינשטיין בבר מצווהצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לבחור החשוב ראובן שרבאני מבחירי ישיבת 'יד אהרן' ונאמן ביתו ומקורבו של ראש הישיבה הגאון רבי יהושע אייכנשטיין לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

באדיבות המצלםהגר"י אייכנשטיין בריקוד עם נאמן ביתו צילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב למ"מ וסגר"ע אופקים הרב אברהם דייטש לרגל שמחת נישואי נכדתו השבוע בת לחתנו הגר"י גרינבלט מראשי ישיבת יוסף לקח. הגיעו לשמוח רבנים ואישי ציבור בראשם המרא דאתרא הגרי"י פינקוס וראש העיר איציק דנינו. 

באדיבות המצלםבחתונה של דייטשצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב ליוסף חיים כהן הרל"ש של סגר"ע טבריה יוסי אוקנין ומחשובי מתנדבי 'איחוד הצלה' בעיר הצפונית לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לשמעון דוד דוידוביץ בעלי רשת "חסידים סנטר" רשת הביגוד החסידי, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. 

ברכת מזל טוב לפרופסור של הסטטוסים החרדים דודי קפלר לרגל השמחה הגדולה בשמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע. 

ברכת מזל טוב לקמב"ץ חסידות ויז'ניץ הרב יוסי שרף לרגל שמחת נישואי בתו הגדולה שנערכה השבוע באולמי 'היכלי מלכות' בב"ב. 

באדיבות המצלםבחופה של בתו של יוסי שרףצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לידידנו ידיד המערכת מנהל השיווק של חבורת תרי"ג יוחנן הוכהייזר לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה עם בת העסקן הרה"ח ר' יעקב יוסף איגל מארה"ב. יוחנן כחסיד הגיע להתברך אצל האדמו"ר מבעלזא לרגל השמחה.

 

א.מ.שהוכהייזר מתברך מהרבי מבעלזאצילום: א.מ.ש

בברית לבנו של העסקן מאיר פרל מבכירי עיריית בית שמש השתתפו השבוע המרא דאתרא הגר"מ אדלשטיין, האדמו"ר מספינקא בית שמש, סגני רה"ע חנוך דרנגר, ישראל סילברסטין, ואיציק אלמליח, ח"מ העיר אבי ארנטרוי, מוטי לייטנר ונתי גבאי. נראה בתמונה: עורך 'כיכר השבת' חנני ברייטקופף.

באדיבות המצלםבברית לבן מאיר פרלצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}