י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מסרו מידע על חטופים

כך מנסה ישראל לאתר את בכירי חמאס, נעליים עם שבבי ריגול

בתחילת המלחמה הציעה ישראל לשלם סכומי כסף עצומים בתמורה לדיווח על מיקומם של מנהיגי חמאס או חטופים, אך זה פחות הצליח. ישראל לא מסתמכת רק על הגורם האנושי, אלא משתמשת גם בבינה מלאכותית ובכלים טכנולוגיים שונים

כך מנסה ישראל לאתר את בכירי חמאס, נעליים עם שבבי ריגול
הרס בעזה צילום: פלאש 90

מקורות בחמאס אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט", בעקבות ניסיון החיסול של מוחמד דף שהתבסס על מודיעין מדויק: "אנחנו עובדים לפי הכלל שיש פריצה אפשרית בכל רגע".

לדבריהם אותם מקורות, בתחילת המלחמה הציעה ישראל לשלם סכומי עתק בתמורה למידע על מקום הימצאותם של מנהיגי חמאס או החטופים, אך זה לא עבד. כעת, כך טענו, ישראל משתמשת בבינה מלאכותית ובכלים טכנולוגיים המאפשרים לה לזהות את פניהם וקולותיהם של מנהיגים ממרחקים ארוכים.

באחת ההזדמנויות הצליחה ישראל לגייס פעיל צבאי והעביר לו נעלי ספורט שהתבררו מאוחר יותר כי מכילות שבבי ריגול אלקטרוניים שסייעו לסרוק את המנהרות שאליו נכנס באזורים שונים בצפון רצועת עזה. הוא נעצר, אך הצליח לברוח מחוץ לרצועת עזה. פעיל אחר שעסק בתחום חפירת מנהרות סייע לישראל לאתר את המנהרות הללו, כך לפי העיתון.

עוד דווח, כי פעיל חמאס שהיה מהאחראים על השמירה על חטופים ישראלים, מסר מידע עליהם והצליח להימלט מחוץ לרצועת עזה, כך לפי גורמי ביטחון בעזה ששוחחו עם העיתון.

המידע שלו ככל הנראה סייע לישראל להגיע ל-4 חטופים ישראלים ולחלץ אותם ממחנה נוסייראת, הוא ידע פרטים על נועה ארגמני ומסר אותם לישראל. חמאס עדיין חוקר את נסיבות פרצת האבטחה הזו.

גורם בעזה אמר לאשרק אל-אווסט כי חקירות קודמות חשפו גיוס של לפחות 30 אנשים עזתים שנסעו דרך מעבר ארז לגדה המערבית או לישראל, והם התבקשו לאסוף מידע על חמאס בתמורה להוצאת היתרי יציאה.

לטענת העיתון, מטוסי ריגול פועלים בשמי רצועת עזה והם מחוברים לבינה מלאכותית, שדרכם ניתן לזהות את פניהם וקולותיהם של מנהיגים ממרחק של קילומטר. לפי מקורות ביטחוניים פלסטינים בעזה, זה מה שקרה עם מנהיג "הג'יהאד האסלאמי", איאד אל-חסני, שחוסל במאי 2023, כאשר דיבר בקו שתואר "בטוח" התברר באמצעות חקירות שישראל הצליחה לזהות טביעת אצבע, והרגה אותו מיד.

איאד אל-חסני, מפקד מערך המבצעים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ומחליפו של ח'ליל בהתיני כאחראי לשיגור הרקטות למרחב עוטף עזה. נהרג בתקיפה של צה"ל בשכונת א-נסר בעיר עזה ב-12 במאי 2023 במסגרת מבצע מגן וחץ.

חמאס נועה ארגמני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}