ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
11 אלף שקל כלי מטבח

כמה שילמתם על ההוצאות השוטפות במעונות ראש הממשלה

בשנת 2023 שולמו כשני מיליון שקלים על התחזוקה השוטפת של המעונות בלבד, ללא הוצאות אבטחה ובינוי. מיליון ו-400 אלף שקלים מתוכם - על כוח אדם בבית שברחוב עזה בירושלים שמהווה תחליף למעון בבלפור

כמה שילמתם על ההוצאות השוטפות במעונות ראש הממשלה
בית משפחת נתניהו בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המדינה שילמה כשני מיליון שקלים על תחזוקה שוטפת של מעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2023. זאת, מבלי להחשיב את ההוצאות העיקריות על אבטחה, בינוי וכדומה. מדובר בהוצאות על משלוחי מזון, אינטרנט, תחזוקה שוטפת של הגינה והבריכה בקיסריה, "קופה קטנה" והוצאות על כוח אדם, כמו צוות ניקיון. כך חשף מיכאל שמש ב'כאן 11'. 

על שירותי כוח אדם בבית ברחוב עזה שבירושלים שילמה המדינה את מירב הסכום - מיליון ו-400 אלף שקלים. 11 אלף שקלים שולמו על כלי מטבח, 65 אלף שקלים על הוצאות גינון, 22 אלף שקלים על הבריכה במעון בקיסריה ועוד 35 אלף שקלים שולמו במסגרת הוצאות "קופה קטנה".

בדוח של מבקר המדינה שפורסם לפני כשלושה חודשים, מצא המבקר כי משרד ראש הממשלה הוציא בשנים האחרונות כ-56 מיליון שקלים על בינוי ומיגון מעונות פרטיים של ראשי הממשלה. בתקופתו של בנימין נתניהו הוציא המשרד  27 מיליון שקלים, נפתלי בנט, 25 מיליון ויאיר לפיד 4 מיליון.

המבקר כתב: "הבינוי והמיגון של מעונות ראשי הממשלה מבטאים חוסר יעילות ובזבוז כספי ציבור. מדובר בהתנהלות שערורייתית. אין דרך להסביר כיצד אומת הסטארטאפ לא מצליחה להקים מעון לראש ממשלת ישראל במשך עשור שלם ואף שיפוץ המעון בבלפור נגרר שנים ארוכות".

 

מעון ראש הממשלה מעונות ראש הממשלה קיסריה רחוב עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד