ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"פרס לטרור"

יומיים לפני המראת נתניהו לארה"ב: הכנסת הצביעה נגד הקמת מדינה פלסטינית

כנסת ישראל קבעה את עמדתה נגד הקמת מדינה פלסטינית. "ההחלטה מסמנת לקהילה הבינלאומית שלחצים לכפות מדינה פלסטינית על ישראל יהיו חסרי תוחלת", אמר ח"כ גדעון סער

יומיים לפני המראת נתניהו לארה"ב: הכנסת הצביעה נגד הקמת מדינה פלסטינית
מחאה באום אל פאחם. אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

לאחר דיון והצבעה במליאת הכנסת, התקבלה הלילה (חמישי) ההצעה שקובעת את עמדת הכנסת נגד הקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. ההצעה מקבעת את עמדתה העקרונית של הכנסת נגד הקמת מדינה פלסטינית. זאת, לאחר ההחלטה מחודש פברואר שקבעה את עמדת הכנסת נגד הכרה בין לאומית חד צדדית במדינה פלסטינית.

ההצעה היא יוזמה של סיעת הימין הממלכתי, שהוביל יו"ר הסיעה ח"כ זאב אלקין. 

בהצעה תמכו 68 חברי כנסת מסיעות הימין הממלכתי, הליכוד, המחנה הממלכתי, ש״ס, יהדות התורה, עוצמה יהודית, ישראל ביתנו והציונות הדתית.

דוברות הכנסתתוצאות ההצבעהצילום: דוברות הכנסת

יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער אמר בדיון: "ההחלטה נועדה לבטא את ההתנגדות הגורפת הקיימת בעם להקמת מדינה פלסטינית שתסכן את בטחון ישראל ועתידה. ההחלטה מסמנת לקהילה הבינלאומית שלחצים לכפות מדינה פלסטינית על ישראל יהיו חסרי תוחלת".

בהצעה נכתב: "כנסת ישראל מתנגדת באופן נחרץ להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור. זאת תהיה רק שאלה של זמן קצר עד שחמאס ישתלט על המדינה הפלסטינית ויהפוך אותה לבסיס טרור איסלאמי רדיקלי, הפועל בתיאום עם הציר בהנהגת איראן, כדי לחסל את מדינת ישראל. קידום הרעיון של המדינה הפלסטינית יהווה פרס לטרור ורק יעודד את חמאס ותומכיו שיראו בכך ניצחון בזכות הטבח של ה-7/10/23 ומבוא להשתלטות האיסלאם הג'יהאדיסטי על המזרח התיכון".

מ'המחנה הממלכתי', מפלגתו של בני גנץ נמסר: "למען הסר ספק בדבר עמדתנו, סיעת המחנה הממלכתי הצביעה בעד ההצעה לסדר המביעה התנגדות למדינה פלסטינית. אחרי ה-7/10, יום בו מחבלים ארורים חטפו, רצחו את אזרחינו, הכרה במדינה פלסטינית היא פרס לטרור ולחמאס.

המחנה הממלכתי מחויבת בכל תרחיש מדיני עתידי, ככל שיתקיים, לשמור על זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל, ולעמוד על זכותה ההיסטורית והאינטרסים הביטחוניים שלה.  כך היה - וכך יהיה."

הכתב המדיני של 'וואלה' ברק רביד המקורב לבית הלבן הגיב להעברת החוק וכתב: "ההצבעה הזו, שיזם ח"כ זאב אלקין, תעשה לא מעט צרות לנתניהו שיגיע שבוע הבא לוושינגטון וכנראה תדחוף עוד כמה חברי קונגרס דמוקרטים להחרים את נאומו. בני גנץ הצביע בעד וכנראה חיסל  את עצמו סופית אצל הדמוקרטים שכבר התאכזבו ממנו בביקורו בוושינגטון לפני כמה חודשים".

מדינה פלסטינית הצעת חוק פלסטינים גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד