ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לחץ אצל הדמוקרטים

ההכרזה הרשמית על ביידן כמועמד לנשיאות, נדחתה

העימות החלש של ביידן עם טראמפ, הופעותיו הפומביות הבעיתיות, ומצבו בסקרים עוררו דאגות עמוקות במפלגתו, והכרז מעומדותו מטעם הדמוקרטים נדחתה בשבוע

ההכרזה הרשמית על ביידן כמועמד לנשיאות, נדחתה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הוועדה הלאומית הדמוקרטית דוחה בשבוע את אישור מעומדותו של הנשיא ביידן לנציג הדמוקרטים לריצה לנשיאות, רבים ממצביעי המפלגה ורבים מבכיריה ממשיכים להביע חוסר שביעות רצון לקראת הבחירות הכלליות בנובמבר כשביידן המועמד.

בכירי המפלגה הודיעו היום כי המינוי יתקיים במהלך השבוע הראשון של אוגוסט.

העימות החלש של ביידן עם טראמפ, הופעותיו הפומביות הבעיתיות, ומצבו בסקרים עוררו דאגות עמוקות במפלגתו. כמעט שני שלישים מהדמוקרטים רוצים שהוא יפרוש מהמירוץ, לפי סקר שפורסם היום על ידי סוכנות הידיעות AP ו-NORC. הדמוקרטים בקונגרס גם הזהירו כי מעמדו הפוליטי של ביידן יקשה עליהם לנצח בנובמבר הקרוב.

הסנאטור צ'אק שומר מניו יורק, מנהיג הרוב הדמוקרטי, והסנאטור האקים ג'פריס מניו יורק, מנהיג המיעוט, הסכימו לדחות את התחלת תהליך המינוי של ביידן, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

יותר מ -20 דמוקרטים בקונגרס קראו לביידן לסיים את הקמפיין שלו ולאפשר בחירת מועמד מחליף. אך הוא אמר שוב ושוב שהוא נשאר במירוץ.

אין אפשרות למפלגה להדיח את ביידן אם לא יבחר לפרוש בעצמו. הרוב המכריע של יותר מ-4,600 הנציגים בוועידת המפלגה מחויבים להצביע עבור ביידן.

הנשיא ביידן בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד