ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
להגיב לחיזבאללה

ישראל עדכנה את האמריקאים: זו תוכנית המערכה בלבנון

האמריקנים יידרשו להגביר את נוכחותם באזור, אם ישראל תפתח במערכה קרקעית מול חיזבאללה. ישראל רוצה התחייבות אמריקאית כי במקרה של הסכם עם לבנון, ישראל תוכל להגיב להפרות של חיזבאללה

ישראל עדכנה את האמריקאים: זו תוכנית המערכה בלבנון
הרמטכ"ל עם הגנרל מייקל קורילה צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין הציגו אתמול בפני מפקד פיקוד המרכז של ארצות הברית את תוכניות התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום לבנון - כך דווח בכאן 11. התוכניות הוצגו בפני הגנרל מייקל קורילה על גבי מפות.

על פי הדיווח, המסר של בכירי צה"ל לאמריקאים היה, כי בצבא נערכים ברצינות לתמרון קרקעי, וגם להעלאת הילוך מול חיזבאללה, "כדי להביא לשקט בצפון, שיאפשר את חזרת התושבים לבתיהם". הלוי וגורדין עדכנו את הגנרל הבכיר בלחימה הנוכחית מול חיזבאללה, בבכירים שחוסלו, וגם בניסיונות של איראן לחמש את המיליציות השיעיות בסוריה, עיראק ותימן.

האמריקנים יידרשו להגביר את נוכחותם במזרח התיכון אם צה"ל יעלה הילוך בצפון, ולישראל חשוב לשתף את האמריקנים בתוכניות כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות. 

עוד פורסם הערב בכאן 11, כי ישראל דורשת מממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שבכל הסכם שייחתם בסוגיית לבנון, היא תוכל להגיב במקרה של הפרות מצד חיזבאללה. 

ארצות הברית חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד