ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שליחת הצווים

מועצת חכמי התורה של ש"ס: "אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס"

גדולי ישראל חברי מועצת חכמי התורה הורו נחרצות, כי נכון לכעת, כשטרם הוסדר חוק חדש המסדיר את מעמד בני הישיבות, אין להיענות לשום צו גיוס או זימון ואף לא לצו ראשון, ועל כן אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס. כל הפרטים

מועצת חכמי התורה של ש"ס: "אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס"
חרדים באזור לשכת גיוס צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר הפרסום על שליחת הצווים על ידי צה"ל לאלפי בחורים חרדים, מועצת חכמי התורה של ש"ס בהוראה ברורה: "בעת הזו אין להיענות לצו גיוס ואין להתייצב בלשכות הגיוס".

חברי המועצת קיימו בימים האחרונים מספר דיונים לנוכח הרדיפה המתעצמת כנגד עולם התורה, והצעד השערורייתי המתוכנן בשליחת צווי גיוס לבני הציבור החרדי. 

על פי הפרסום ב'הדרך' חברי המועצת הורו נחרצות, כי נכון לכעת, כשטרם הוסדר חוק חדש המסדיר את מעמד בני הישיבות, אין להיענות לשום צו גיוס או זימון ואף לא לצו ראשון, ועל כן אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס. 

ועדת ראשי הישיבות לשמירת עולם התורה בראשות הגאון רבי שמואל בצלאל, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף, וחברי הוועדה: הגאון רבי שלום ביטאן ראש ישיבת דעת חיים, הגאון רבי יעקב שרבני מראשי ישיבת מאור התורה, והגאון רבי חנוך כהן ראש ישיבות באר התלמוד, התכנסו יחד לדיון ארוך.

בפגישה נידונו הנושאים השונים שבסיומו הורו כאמור כי בעת הזו כשאין עדיין חוק מוסדר, בני הישיבות ואברכי הכוללים לא יתייצבו כלל בלשכות הגיוס, ואין להיענות לשום צו גיוס ואף לא לצו ראשון וכדו'. 

הוראתם של גדולי ישראל הספרדים היא הדעה של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שהורה לבחורי ישיבה "מי שיקבל צו גיוס - שיקרע אותו מי שיקבל צו לא לפחד מהם. בוודאי לא ישמע להם. אם ייקחו אותו לבית סוהר - יבוא איתו ראש הישיבה".

כזכור, בשבוע שעבר התכנסו גדולי ראשי הישיבות הספרדים וחלק מחברי מועצת חכמי התורה בראשות רה"י הגר"מ צדקה, והכריזו על האיסור להתייצב, ועל האיסור להתגייס לצבא גם מי שלא לומד.

כפי שפרסמו לראשונה בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש הורה שלא להתייצב, כך גם לאחר מכן ראש הישיבה הגר"ד לנדו במכתב קרא שלא להתייצב לאף צו מהצבא. 

זקן חברי מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן אף התבטא בחריפות על שר הביטחון ששולח צווים: "כל אחד יודע, שאפילו יום אחד שבחור יהיה בצבא אז זה ממש שמד! כל המלחמה עכשיו זה מלחמה עבור המלך, עבור הקב"ה. עכשיו צריך לדעת שאסור לשתף פעולה איתם. "בא טיפש אחד ושולח צווים בשביל הגיוס. דיברנו כבר כמה פעמים שמחויבים למסור את הנפש על זה".

גם האדמו"ר מצאנז הורה שלא להתייצב בלשכות הגיוס אך עדיין באגודת ישראל אין הוראה רשמית.

גיוס חרדים ש"ס מועצת חכמי התורה מועצת החכמים צו ראשון צו גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד