ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ינקטו בצעדים נוספים

סנקציות על משפחת אלאור אזריה: לא יוכלו להיכנס לארצות הברית

ארה"ב הטילה סנקציות על אלאור אזריה ואסרה את כניסתו למדינה. משרד החוץ האמריקני הודיע כי המהלך בגין "הפרות חמורות של זכויות אדם ופעולות המערערות את השלום, הביטחון או היציבות בגדה המערבית"

סנקציות על משפחת אלאור אזריה: לא יוכלו להיכנס לארצות הברית
אלאור אזריה ואביו בבית המשפט ב-2016 צילום: פלאש 90

ארה"ב הטילה היום סנקציות על אלאור אזריה ומשפחתו. בהודעה של דובר משרד הפנים האמריקני מת'יו מילר נכתב: "היום הטילה המחלקה הגבלות על ויזה על אנשים שערערו את השלום, הביטחון או היציבות בגדה המערבית. אנו ממשיכים להשתמש בכל הרשויות הזמינות נגד מבצעי אלימות בגדה המערבית".

משרד החוץ האמריקני הודיע כי הוא נוקט ב"צעדים אחראיים בגין הפרות חמורות של זכויות אדם ופעולות המערערות את השלום, הביטחון או היציבות בגדה המערבית".

ארה"ב הטילה את הסנקציות על אלאור אזריה, בגלל שירה למוות במחבל כ-11 דקות לאחר שנוטרל בפיגוע ב-24 במרץ 2016 בחברון. כתוצאה מצעד זה, אזריה ובני משפחתו הקרובים לא יורשו להיכנס לארצות הברית.

עוד נכתב בהודעה האמריקנית: "אנו גם נוקטים בצעדים להטלת הגבלות על קבוצה נוספת של אנשים על כך שהיו מעורבים או תרמו באופן משמעותי לערעור השלום, הביטחון או היציבות בגדה המערבית. באופן ספציפי, מגבלות אלה מתנהלות נגד מי שהשתמשו באלימות כלפי אנשים או רכוש, או הגבילו באופן בלתי הוגן את הגישה של אזרחים לשירותים חיוניים ולצרכים בסיסיים, לרבות גישה למזון, מים, חשמל או אספקה ​​רפואית. גם בני המשפחה הקרובים של אנשים אלה עשויים להיות כפופים להגבלות אלה".

עוד נכתב: "קידום אחריות וצדק על פשעים, הפרות והתעללות שבוצעו נגד פלסטינים וישראלים חיוני לשקט יציב צודק ומתמשך בגדה המערבית ובאזור. אנו קוראים שוב לממשלת ישראל ולרשות הפלסטינית להטיל עונשים על כל מי שאחראי לאלימות בגדה המערבית ומדגישים כי לא נהסס לנקוט בפעולות שלנו ללקיחת אחריות".

סנקציות אלאור אזריה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד