ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"מעגל חשמלי בוושט"

רופאים הצילו את חייו של ילד שבלע חלק מפנס ושלוש סוללות

ילד בן 8 בלע סוללות מפנס שיצרו מעגל חשמלי בגופו, רופאי הדסה הצילו אותו. מומחה גסטרו ילדים: "הסוללות יצרו מעגל חשמלי פעיל בוושט, שרק הרחיב את עוצמת הפגיעה"

רופאים הצילו את חייו של ילד שבלע חלק מפנס ושלוש סוללות
אילוסטרציה צילום: unsplash

חייו של ילד בן שמונה ניצלו בניתוח בהול בהדסה הר הצופים לאחר שחלק של פנס שבלע יצר מעגל חשמלי פעיל בוושט.

השבוע, בזמן ששהה עם ילדיו בביתם שבירושלים, אביו של ע' שם לב שילדו בן השמונה מתחיל לנשום באופן חריג. קולות הנשימה הכבדים עוררו את תשומת לבו שמשהו אינו כשורה. "הילד התחיל לנשום באופן מוזר ולא שגרתי", סיפר האב, "זה היה מבהיל. לא הבנתי מה קרה בהתחלה ומהי הסיבה, כי הוא ילד בריא בדרך כלל. הוא גם לא הסביר שבלע משהו. הניסיון לנשום במאמץ לא פסק והחלטתי לנסוע למיון בבית החולים כי מצב הנשימה שלו רק הלך והחמיר ככל שעבר הזמן".

ד"ר זאב דוידוביץ, מומחה גסטרואנטרולוגיה ילדים בהדסה הר הצופים, הסביר ב-Ynet: "המתנה של עוד כשעה בלבד הייתה יכולה לגרום נזק בלתי הפיך עד כדי סכנת חיים. הסוללות יצרו מעגל חשמלי פעיל בוושט, שרק הרחיב את עוצמת הפגיעה".

עוד אמר: "הצוות בחדר המיון החל לטפל בו וזימן אותי מיד כי הבינו שמדובר בבליעת גוף זר והמצב עלול להחריף. בצילום שביצענו לילד, הבחנו בחלק גדול יחסית מפלסטיק הנושא לא פחות משלוש סוללות, שתקוע בחלק העליון של הוושט. צריך להבין, עצם זר שנמצא באזור הזה יכול לגרום לחור בוושט תוך שעתיים בלבד וזה מצב בהחלט מסכן חיים".

הדסה הר הצופים ניתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד