י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בשדולה בכנסת

פגישה במטרה לסייע בשילוב נשים חרדיות באקדמיה

פגישה בכנסת עם השדולה למען האישה החרדית והדתית, בהשתתפות נציג המל"ג אלחנן פלהיימר. יו"ר השדולה: "חייבים לאפשר לכלל הנשים המעוניינות ללמוד בהפרדה לרכוש השכלה אקדמית"

פגישה במטרה לסייע בשילוב נשים חרדיות באקדמיה
ועדה בכנסת. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פגישה חשובה נערכה אמש (שלישי) בכנסת עם השדולה למען האישה החרדית והדתית, בהשתתפות נציג המל"ג אלחנן פלהיימר.

במהלך הפגישה, שנערכה השדולה, נדון נושא הלימודים בהפרדה לציבור הדתי והחרדי. בפגישה נכחו מנהלות השדולה ענת גופשטיין ומלכהלי בלוי חנוכה, וכן נשים חברות בשדולה אשר מחזיקות בתפקידים משמעותיים בנושא האקדמיה.

בפגישה העלו הנציגות את הצורך בהנגשת השכלה גבוהה לנשים מהציבור החרדי והדתי תוך שמירה על עקרונות ההפרדה בין נשים לגברים. 

מלכהלי בלוי חנוכה הבהירה כי "צריך לאפשר לנשים החרדיות והדתיות ללמוד כל מקצוע שהן רוצות בהפרדה ולא יתכן כי יגבילו את הנשים סביב מספר מצומצם של תחומי דעת".

ענת גופשטיין הדגישה כי יש להרחיב את האפשרות הלימודים בהפרדה גם לנשים מהציבור הדתי לאומי: "המציאות היום בה אישה דתית לאומית לא יכולה ללמוד במוסדות נפרדים כי היא לא חרדית היא אפסורד. יש לאפשר גם לנשים מהציבור הדתי לאומי להיכנס למסלולים הקיימים ללימודים בהפרדה ולאפשר לכל אישה ללמוד כפי שהיא בוחרת".

יו"ר השדולה, ח"כ לימור סון הר מלך, סיכמה את הדיון באומרה: "חייבים לאפשר לכלל הנשים המעוניינות ללמוד בהפרדה לרכוש השכלה אקדמית. זהו צעד חשוב למען נשים המעוניינות להתפתח ואנו מחויביים לתת להן את ההזדמנות ללמוד בלי להגביל אותן  אותן ולאפשר להן  לימודים בהתאמה המכבדת את אורח חייהן".

אשה חרדית דולה למען האישה החרדית והדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}