י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חשד לשוחד

תפתח חקירה? תרם 250,000 ליש"ט לאונר"א, ולמחרת משפחתו עזבה את עזה

ראש ממשלת סקוטלנד לשעבר הורה להעביר 250,000 פאונד לאונר"א, ולמחרת משפחת אשתו יצאה מעזה דרך מצרים, עכשיו הוא עומד לפני חקירה בחשד לניגוד עניינים חמור

תפתח חקירה? תרם 250,000 ליש"ט לאונר"א, ולמחרת משפחתו עזבה את עזה
חומזה יוסף עם מנהיגי קהילות יהודיות: אילוסטרציה צילום: הקהילות היהודיות בסקוטלנד SCoJeC

דיווחים בבריטניה: חומזה יוסף, שכיהן בעבר כשר הסקוטי הראשון, עומד בפני חקירה בשל סדרת תרומות שממשלת סקוטלנד תרמה לסוכנות הסיוע העזתית אונר"א - שהיטיבו עם בני משפחתו.

מוקדם יותר השנה, נחשף כי יוסף נתן 250 אלף ליש"ט לסוכנות הסעד של האו"ם (UNRWA) בזמן שבני משפחתו היו לכודים באזור המלחמה בעזה. ב"טלגרף" דווח, כי גורמים רשמיים המליצו לתרום פחות מסכום זה. 

יוסף אמר לכאורה לגורמים רשמיים שמכיוון שהוא עמד להיפגש עם אונר"א, "אנחנו צריכים להודיע ​​להם על תוספת של 250 אלף פאונד".

התרומה הגיעה מקרן הפיתוח הבינלאומית, קרן של 10 מיליון ליש"ט שנועדה לפרויקטים בארבע מדינות, מלאווי, רואנדה, זמביה ופקיסטן.

ה"סאנדיי טלגרף" דיווח כי ממשלת סקוטלנד עורכת "סקירה של התהליכים הכרוכים במשבר ההומניטרי בעזה".

ההצהרה ניתנה בתגובה לבקשת חופש מידע שהוגשה על ידי קרייג יוסטון, תושב גלזגו שעוקב אחר המקרה ומפרסם על כך בערוץ היוטיוב שלו.

התרומה של ממשלת סקוטלנד של 250,000 ליש"ט הוכרזה בפומבי ב-2 בנובמבר, באותו היום פגש יוסף משלחת של בכירי אונר"א באדינבורו. חמותו וחמיו של יוסף קיבלו למחרת אישור לעזוב את עזה דרך מעבר רפיח.

יוסף, שהתפטר מתפקיד השר הראשון באפריל, הכחיש כי התרומה קשורה בכל דרך לשחרור משפחתו. דובר מטעמו אמר: "לאונר"א לא היה כל תפקיד בנוגע למשפחתו המורחבת של השר הראשון, וכל הצעה לניגוד עניינים בעניין זה תהיה לגמרי לא נכונה".

חומזה יוסף מלחמת חרבות ברזל סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}