ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"הטעייה בנסיבות מחמירות"

מאות נעקצו: הנפיקו בקשה לקבלת הלוואה והחתימו את הצרכנים ללא ידיעתם

הנאשמים החתימו את הצרכנים בשפה הרוסית ושלחו בקשה נוספת בעברית לקבלת הלוואה מבלי שהצרכנים ידעו על מה הם חותמים | כתבי אישום הוגשו בשל הטעייה בנסיבות מחמירות של מאות צרכנים

מאות נעקצו: הנפיקו בקשה לקבלת הלוואה והחתימו את הצרכנים ללא ידיעתם
מחשבון הלוואה צילום: FREEPIK

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על הגשת כתבי אישום חמורים נגד אדוארד גרצבליט, מיכאל גורשטיין, דוד שירי וחברת אי.טי.אל תקשורת בע"מ, בשל הטעייה שיטתית של כ-580 צרכנים מהמגזר הרוסי בישראל. 

הנאשמים, שהציגו עצמם כנציגי המותג "REST TV" מכרו חבילות טלוויזיה הכוללות מאות ערוצים בשפה הרוסית, אינטרנט ומתנות נוספות תוך ביצוע עבירות הטעיה חמורות.

בעקבות מספר תלונות בודדות מצרכנים בנוגע לעסקה שנעשתה איתם לרכישת חבילת טלוויזיה של המותג REST TV", אשר העלו חשד לדפוס פעולה חמור הפוגע בצרכנים, החלה הרשות בחקירה כנגד 2 עוסקים, חברה ובעלי ומנכ"ל החברה, במהלך החקירה התברר כי מדובר בפרשיית רחבת היקף הכוללת מאות צרכנים שנפגעו מהחברה. 

על פי כתבי האישום, הנאשמים חברו יחדיו על מנת לקשור צרכנים, כ580 צרכנים, מהאוכלוסייה הרוסית בארץ, בעסקאות של מכירת חבילות מאות ערוצי טלוויזיה בשפה הרוסית, תמורת תשלום של סכומים גבוהים בסך אלפי שקלים. 

במסגרת כתבי האישום, שהוגשו בבית משפט השלום בראשון לציון, מתואר כיצד הנאשמים קשרו את הצרכנים בעסקאות שכללו הלוואות ללא ידיעתם והסכמתם, גבו מחירים גבוהים ממה שהובטח והסתירו פרטים חיוניים מהצרכנים. -

פירוט שיטת הפעולה של הנאשמים: 

אחד מהנאשמים הגיע לבית הצרכן ושכנע אותו להיקשר בעסקה הכוללת צפייה במאות ערוצי טלוויזיה ממדינות שונות בשפה הרוסית ובמרבית המקרים גם אינטרנט (ספק +תשתית), כל זאת במחיר חודשי קבוע וקבלת מתנת הצטרפות כגון מסך טלוויזיה.

הנאשמים החתימו את הצרכנים על חוזה ברוסית ותוך כדי כך בזמן השהייה בבתי הלקוחות, או בסמוך לכך, הנפיקו בקשה בעברית לקבלת הלוואה שנשלחה לחברת ההלוואות, והחתימו את הצרכנים על הבקשה לקבלת הלוואה ללא ידיעתם והסכמתם. הבקשה אושרה במקום, ללא הסכמת הצרכנים. 

הצרכנים לא ידעו על ההלוואה, ורק לאחר שחוו בעיות בחיבור לטלוויזיה /אינטרנט והתקשרו לחברה ע"מ לבטל את העסקאות, ובחלק גדול מהמקרים רק כאשר חוקרי הרשות הגיעו לבית הצרכנים וגבו מהם עדויות, הבינו הצרכנים כי נקשרו בהלוואה ללא ידיעתם. כלל הנאשמים היו מודעים לביצוע העבירות כאמור וביצוען נעשה בצוותא יחד. 

הפרשה כוללת עבירות על חוק הגנת הצרכן התשמ"א-1981, בין היתר בנוגע להטעיית צרכנים, תנאי ביטול עסקה ואי מסירת פרטים כמחויב בחוק.

תנ"צ (בדימוס) קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אמר: "עסקים רבים בישראל משלבים תשלום בבית העסק באמצעות הלוואות חוץ בנקאיות, זו תופעה שהולכת ומתרחבת. לצערי ישנם עוסקים הפועלים תוך כדי הטעיה של הצרכן באופן שהצרכן כלל לא מבין שבמסגרת העסקה הוא נקשר בהלוואה, יש לכך השלכות על גובה התשלום אותו נדרש הצרכן לשלם וכן השלכות על מימוש הזכויות המוקנות לצרכנים במסגרת ביצוע עסקה ובכלל זה הזכות לבטל את העסקה הרשות שמה לה למטרה להאבק בתופעה פסולה זו המסבה נזק רב לציבור הצרכנים".

הלוואה טלוויזיה הונאה הרשות להגנת הצרכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד