ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הישיבה תחודש מחר

אחרי מאות הסתייגויות: נדחתה ההצבעה על הקומה הכשרה

האופוזיציה הגישה מאות הסתייגויות – וההצבעה על ההצעה לתקן את חוק התקשורת ולהסדיר את השימוש בסלולר כשר נדחתה למחר. ח"כ קרויזר הודיע על משיכת ההסתייגויות של עוצמה יהודית; היו"ר ביטן מתח ביקורת על הפיליבסטר של האופוזיציה וציין כי ישקול לקבל חלק קטן מההסתייגויות המהותיות

אחרי מאות הסתייגויות: נדחתה ההצבעה על הקומה הכשרה
הדיון בבגץ נגד רפורמת הקומה הכשרה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, החלה היום (רביעי) את ההצבעות על ההצעה של ח"כ ינון אזולאי, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק התקשורת על מנת לאפשר למנויי שירות וציוד תקשורת, או קבוצת מנויים, להסכים להגביל או לחסום שירותים מסוימים, בהם חיוג למספרים מסוימים או לקבוצות מספרים וכן הגבלת קבלת שיחות ממספרים או קבוצות מספרם מסוימים – לקראת אישורה לקריאה שנייה ושלישית.

הישיבה התארכה על רקע מאות הסתייגויות שהגישה האופוזיציה, והיו"ר ביטן מתח ביקורת על הפיליבסטר והודיע כי הדיון יתחדש מחר (חמישי) בערב.

את הנמקת ההסתייגויות פתח ח"כ גלעד קריב, שאמר כי לציבור החרדי יש זכות מלאה לרכוש שירותי תקשורת עם סינון תכנים, אבל לא מקובל ההסדר להפוך את הטלפון הנייד לאמצעי זיהוי ושליטה בקהילה.

קריב ציין כי חברות הסלולר צריכות לפרסם את פרטי ההתקשרות עם התאגיד (ועדת הרבנים) ואמר כי צריך למנוע מצב של גביית תשלום על חסימה או הסרת חסימה ולמנוע מצב שבו גובים תעריפים מופרזים על שימוש בסלולרי בשבת.

דוברות הכנסת, דני שם טובחה"כ דוד ביטן היום בדיוןצילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ שלי טל מירון הציגה את הסתייגויות יש עתיד, ואמרה כי צריך להגן על זכויות הפרט של אנשים שלא הבינו את המשמעות של הצטרפות להסדר, וירצו מאוחר יותר להתחרט.

היו"ר ביטן התייחס לכך ואמר כי בדיונים ניתן מענה והגנה על זכויות הפרט, בין היתר בהגדרת מספרי חירום שלא ניתן יהיה לחסום. "יש 600 אלף איש שקיבלו על עצמם הסדר שקיים כבר 15 שנה ואנחנו מסדירים את המסגרת החוקית שלו, ויצרנו הגנות גם על זכויות אדם", אמר.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד עדי ליברוס, הזכירה כי לאחר שתאושר ההצעה הגורם היחיד שיהיה מוסמך לחסום או להסיר חסימה זו חברת הסלולר, ומשרד התקשורת יהיה חייב לפקח על זה. היא הוסיפה כי יש היגיון בבקשה לדעת מי התאגיד שנתן את ההוראה לחסימה. היו"ר ביטן אמר כי יתייחס לכך בישיבה מחר.

ח"כ זאב אלקין נימק גם הוא חלק מההסתייגויות ושאל מה קורה למי שרוצה לעזוב את הקומה הכשרה ולנייד את המספר, וביקש להודיע מראש לאנשים פרטיים שעומדים להיחסם. היו"ר ביטן ציין כי ישקול בחיוב חלק מההסתייגויות, בין היתר באשר להודעה מראש.

ח"כ יצחק קרויזר נימק את 13 ההסתייגויות שהגישה עוצמה יהודית, ואמר כי הייתה הסתייגות אחת בה ביקש להבהיר את לשון החוק באשר לאמות המידה לחסימה. הוא ביקש לוודא שתאגיד אחד לא יבקש חסימות של אנשים רק בגלל שהם חלק מהסדר של תאגיד אחר. היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, הבהיר כי לפי ההצעה ספקי התקשורת יקבעו את אמות המידה לחסימה ויפרסמו אותן, והן צריכות להיות ברורות, מפורטות ושוויוניות ולא ניתן יהיה לקבוע אמת מידה שתאפשר לחסום מנויים רק בגלל שקיבלו על עצמם הסדר של תאגיד אחר. ח"כ קרויזר אמר כי ההבהרה מקובלת עליו וביקש להסיר את ההסתייגויות של סיעתו.

בשל קוצר הזמן ופתיחת הדיון במליאת הכנסת הסתיים היום הדיון לפני שנשמעו כל הנמקת ההסתייגויות. היו"ר ביטן שב וציין כי ישקול לקבל חלק מהסתייגויות האופוזיציה, והודיע כי הישיבה תתחדש מחר בערב.

דוד ביטן חוק הקומה הכשרה ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד