ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בדיון במליאה

נתניהו: "מתקדמים בשיטתיות להשגת יעדי המלחמה, החמאס בלחץ"

ראש הממשלה נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת: "מתקדמים בשיטתיות להשגת יעדי המלחמה. החמאס בלחץ, אנחנו מחזיקים אותו בגרון. צה"ל מפליא את מכותיו והחמאס מתחיל להתגמש". לפיד: "כל חייל בעזה נמצא בסכנה יותר גדולה ממך"

נתניהו: "מתקדמים בשיטתיות להשגת יעדי המלחמה, החמאס בלחץ"
נתניהו במליאה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף בצהריים (רביעי) בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת ואמר: "ככל שהלחץ שלנו על החמאס מתגבר כך מתגבר גם קמפיין הטרלול. ככל שלא מצליח הקמפיין שלכם בכיכרות וברחובות כך אתם מעלים את הטון ומערימים גיבובי שקרים. 

אמרתם שאין תכנית כסף לצפון. שמנו עכשיו מיליארדים לצפון. מינינו את האלוף צ'ייני. פתאום יש שאלה אם מותר למנות אותו. בטח שמותר, צריך וחבל על הזמן. אמרתם שאני לא נפגש עם משפחות חטופים. נפגשתי מאות פעמים. אני שומע אותם, מקשיב להם. אשתי עושה את זה לא פחות ממני ולא סתם כדי לסמן וי".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מתקדמים בשיטתיות להשגת יעדי המלחמה – שחרור החטופים, חיסול החמאס והבטחה שעזה לא התווה עוד איום על ישראל. אנו משיגים את היעדים האלו בזכות השילוב בין הלחץ המדיני והצבאי. החמאס אכן בלחץ כי אנו מחסלים את מפקדיו, את אלפי מחבליו, כי נכנסנו לרפיח ופילדלפי ואנו מחזיקים אותו בגרון. 

החמאס מבין שאנו לא מרפים ואנו נמצאים במצב הזה רק בגלל שהתעקשנו, אל מול הלחצים העצומים מבית ומן החוץ. התעקשתי לא להפסיק את המלחמה ולעמוד על הדרישות שלנו. להקשיב לחיילים הגיבורים שלנו להמשיך את הלחץ, בזמן שרבים בבית הזה, באולפנים ולשעברים הסבירו שאי אפשר לנצח את החמאס. אנו הולכים לחסל את השלטון הניאו נאצי הזה בעזה, לחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ואנו מתקדמים לשם צעד אחר צעד. אנו בדרך לניצחון המוחלט". 

עוד אמר: "מה שביקשו מאיתנו זה להפסיק את המלחמה. צה"ל מפליא את מכותיו והחמאס מתחיל להתגמש. אמרו לנו שהחמאס לא יתגמש. אמרו לנו שהחמאס לא יסכים לשחרר חטופים בלי שנסכים מראש לסיים את המלחמה. פתאום הוא מסכים. ככל שנתמיד בלחץ – הוא יוותר יותר ויותר. וזו הדרך היחידה לשחרר את הבנים והבנות, הצעירים והקשישים. החיים והחללים. 

אתם הייתם נותנים למחמד דף הסכם גז בעזה כפי שעשיתם בלבנון. אנו נחושים לנצח במלחמה ולהחזיר את כל חטופינו. המפתח הוא לחץ, לחץ ועוד לחץ. הלחץ שאני מדבר עליו צריך להיות מופנה לסינואר. הלחץ שלכם עליי לא יעזור. רוח העם וגבורת הלוחמים מאמינים בדרך שאנו מובילים. אני נחוש לשחרר את כל החטופים וגם לנצח במלחמה. זה הניצחון המוחלט. 

לגבי ועדת החקירה. הממלכתית, הלאומית. איזה שתרצו. אני רוצה עכשיו לנצח את החמאס ויהיה לנו זמן לבדוק את כל צנצנות הריבה וגם דברים אחרים בהמשך". 

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר בדיון 40 החתימות במליאה: "אמרת שבמזרח התיכון מעריכים רק את החזק. אם זה נכון, למה במשמרת שלך החמאס פלש לתחומי מדינת ישראל, הרג 1200 אזרחים ישראלים ולא עלה בדעתו שיש מולו מישהו חזק שהוא צריך לחשוש ממנו? זה מפני שהוא ידע עליך משהו. 

אדוני ראש הממשלה, האם אתה הולך להודיע בשבוע הבא על הבמה בקונגרס שאתה מקבל את עסקת החטופים? אם זה מה שתגיד סע לשלום, ברכתנו שלוחה איתך. זה הדבר הנכון והמוסרי לעשות. אם זו לא התכנית שלך, אל תיסע לוושינגטון". 

עוד אמר: "בלשכה שלך, בסביבה הכי קרובה שלך, יש אנשים שחושבים ואומרים שאתה צריך להודיע בנאום בקונגרס שאתה מקבל את עסקת החטופים. לא בניסוח מתפתל, לא עם תנאים שיטרפדו את זה שוב. להודיע שאתה מסכים ויש עסקה והם חוזרים הביתה. אל תיסע לנאום במזגן של וושינגטון, כשהחטופים מתים מחנק במנהרות של עזה. 

בישיבת הממשלה האחרונה, לא אמרתם מילה על החטופים. שעתיים דיברתם רק על ההסתה נגדך. במקום הסרטון של הירש עם היד הקטועה, מזכיר הממשלה הציג סרטון ערוך של אנשים שמדברים עליך לא יפה.

יש חמש תצפיתניות חטופות בעזה, החיים שלהן בסכנה פי אלף, פי מיליון, ממך. בתוך כל הניתוק הגמור שאתה חי בו, אתה מבין בכלל מה חושבים אזרחי ישראל כשהם רואים שזה כל מה שמעסיק אותך – זה שלומך האישי בתוך הוילה של המיליארדר התורן ונוחותו של הנופש במיאמי.

אתה תסלח לנו אם ליבנו לא נשבר מול התלונות שלך על מר גורלך. מייסדה של מכונת הרעל, האיש שהביא מיליארדרים זרים כדי שיקימו לו את מכונת ההסתה הגדולה בתולדות המדינה מדבר על הסתה. אתה לא קורבן אדוני. אתה חי בשתי וילות על חשבון המדינה, אתה נוסע עם שיירה של אאודי-8 שחורות משוריינות. אם כל כך קשה לך ועצוב לך, אתה מוזמן להתפטר. רוב מוחלט של אזרחי ישראל ישמחו עד מאוד", דברי לפיד.

 
ראש הממשלה נתניהו יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד