ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
איראן וחיזבאללה מעורבים

שלושים שנים לפיגוע הנורא: דרישה לפתוח את תיק החקירה מחדש

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל לנציגי המשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה: אדרוש מנשיא ארגנטינה לפתוח את תיק החקירה מחדש ולהגיע לחקר האמת

שלושים שנים לפיגוע הנורא: דרישה לפתוח את תיק החקירה מחדש
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית מר יעקב חגואל נפגש השבוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה עם משפחות שיקיריהם נרצחו בפיגוע בבניין הקהילה היהודית AMIA בבואנוס איירס בירת ארגנטינה לפני שלושים שנה ואמר שידרוש מנשיא ארגנטינה להגיע לחקר האמת בפיגוע הנורא.

"יש קו מחבר בין הפיגוע הנורא בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה לבין מה שעברה מדינת ישראל ב-7 באוקטובר", אמר יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. "זו אותה שנאה, אותו מימון ואותו רוע בעיניים". הוסיף.

השבוע מציינים שלושים שנים לפיגוע הנורא, שגדע את חייהם של 85 יהודים ופצע למעלה מ-300. בעקבות פנייה של משפחות מארגטינה שיקיריהם נרצחו בפיגוע, יזם יעקב חגואל החלטת ממשלה הקוראת להכיר בנפגעי אירועים אנטישמיים בעולם כנפגעי פעולות איבה.

לאחר הליך של למעלה מ-4 שנים עברה הצעת ההחלטה בממשלה לפני קצת יותר מחודש ואת מסקנותיה הציג יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית לנציגי המשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע הקשה.

הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בוצע על ידי המשטר האיראני וארגון הטרור חיזבאללה. טהראן הכחישה כל קשר לפיגוע, ומסרבת לאפשר חקירה של פקידים בכירים לשעבר, ובהם שר הפנים של איראן אחמד וחידי ונשיא איראן לשעבר עלי אכבר האשמי רפסנג'אני.

ארגנטינה יעקב חגואל חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד