י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מעמד של קידוש השם

אשר בחר בנו: נבחר חתן ההלכה של 'אור ישראלי' לשנת תשפ"ד

נשיא 'אור ישראלי' ואבי תנועת הקירוב הגרי"ד גרוסמן: "ראינו כאן מעמד של קידוש השם" * הזוכה המאושר: החניך אלישע סנדץ ני"ו מירושלים

אשר בחר בנו: נבחר חתן ההלכה של 'אור ישראלי' לשנת תשפ"ד
חתן ההלכה של אור ישראלי צילום: ליפא מזור

במעמד מיוחד ומרגש שנערך השבוע בירושלים, נבחר חתן ההלכה לשנת תשפ"ד של תנועת הנוער 'אור ישראלי' בנשיאותו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית.

תנועת 'אור ישראלי' הוקמה לפני כעשרים שנה, כמענה לאלפי נערים מדן ועד אילת, הלומדים ומתחנכים במוסדות כלליים ומבקשים מזון רוחני לנפשם. הפעילות הברוכה הנעשית במסירות בידי רכזים בוגרי ישיבות קדושות - פועלות לפתיחת וייסוד עוד ועוד סניפים, כשכבר היום קרוב ל-200 סניפים של מדרשיות פזורות ברחבי הארץ, בהם מתחנכים אלפי חניכים בשעות אחה"צ והערב.

התנועה עומדת בנשיאותו של אבי תנועת הקירוב הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית שנטל על עצמו יוזמה גדולה זו, שלא להותיר אף ילד במרחב הציבורי שאינו מקבל מזון רוחני. בכל שנה, רבים מהתלמידים אף ממשיכים לישיבות קדושות בהכוונת הג"ר שמואל הניג, בעל מחבר 'ביכורי שמואל', המלווה אותם בצעדים הראשונים בעולם התורה והיהדות.
כמסורת משנים עברו, החלו החניכים להתייגע על לימוד הלכה למעשה כבר מראשית השנה, בהכוונת הרכזים החשובים ובפעילות מואצת של מנכ"ל התנועה הרב ישראל מאיר רביץ והרכז הארצי הרב חיים פוקס, שפיתחו מבצעים רבים עבור בני הנוער, לעידודם ודרבונם.

כאלפיים נערים מסורתיים, השתתפו בלימוד ההלכות ואף ניגשו למבחנים. 250 עלו לשלבי המבחנים, ושבעה מצטיינים הגיעו למבחן הגמר, שנוהל בידי רבני אור ישראלי. 

אל הארוע המרגש שנערך ביום שני השבוע, בהיכל ילין בשכונת בית הכרם בירושלים, הגיעו אלפי החונכים מכל רחבי הארץ להשתתף במעמד המבחן והסיום על הלכות שבת.

כאמור, שבעה מטובי בני הנוער למבחן הגמר, ואלו שמותם: נועם אזרד מגבעת שמואל; רווה נתיב ממגדל העמק; תומר חיים פפר מרמת השרון – צהלה; אלישע סנדץ ירושלים; יואל כהן מאור יהודה; אורי אזרד מגבעת שמואל; ואייל טויטו מיבנה.

הבוחנים בראשות הג"ר ליאור יעקב העמידו את שבעת המתמודדים בשאלות קשות ומאתגרות. היה זה מחזה מרנין ומרגש לראות את הנערים – שכאמור הרקע שלהם שונה ואינם תלמידי ישיבה – משיבים לשאלות הרבנים, כתלמידי חכמים וצורבי מרבנן מופלגים.

נשיא התנועה הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן עמד בדבריו על התרומה הענקית של ילדים אלו לערבות כלל ישראל: "אין לך סנגוריה גדולה מזו", קרא הרב גרוסמן, "לראות נערים שבאים מרקעים כה שונים ורחוקים, המבקשים קרבת אלוקים לי טוב, וחפצים לדעת את דבר ה' זו הלכה. ראינו כאן מעמד של קידוש השם שבוודאי יפעל בשמים לישועת כלל ישראל במצב קשה זה, ולהשבת החטופים הביתה בריאים ושלמים". 

הוא הזכיר בדבריו את הנגיד הרב זאב וולפסון ז"ל שהקים בחזונו הרב את התנועה, את יו"ר התנועה הג"ר אברהם גרינבוים ראש ישיבת נהורא העומד על משמר הקירוב בפעילותו למען בני הנוער, מנכ"ל הארגון הרב ישראל מאיר רביץ והרכז הארצי הרב חיים פוקס.

בדבריו הזכיר את הילולת אור החיים הקדוש שתתקיים במוצ"ש וחזר על דבריו כי "אם היו בני אדם מרגישים מתיקות וערבות התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה". הוא אמר לתלמידים, "כשאתם חוזרים בערב הביתה אחרי 'אור ישראלי', אתם צריכים לצאת בריקוד 'אשר בחר בנו מכל העמים'". ותוך כדי דבריו יצא בריקוד עם אלפי התלמידים. 

בשעת ליל מאוחרת, לאחר התמודדות לא קלה וקרב צמוד, הוכתר הנער אלישע סנדץ חניך מדרשיית אור ישראלי בירושלים, כחתן ההלכה תשפ"ד. מחזה מרגש היה לראות את הוריו, המתקרבים בזכותו לאור היהדות, שמחים ומתרגשים לראות את בנם יקירם שעדיו לגדולות, צולח את כור המבחן ברהיטות ובכישרון רב.

שעה ארוכה לאחר חצות הליל, עוד המשיכו הריקודים של אלפי החניכים לקול צלילי "אשריכם תלמידי חכמים".

הרב יצחק דוד גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}