ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הממשל רוצה להשתלט

חוק חדש באיטליה: ניתן להשתלט על מכוניות ישנות

חוק איטלקי קובע שאם חברה איטלקית לא פעילה במשך חמש שנים וכל מה שנשאר ממנה זה רק השם, אז מותר להשתלט עליה לטובת המדינה

חוק חדש באיטליה: ניתן להשתלט על מכוניות ישנות
ממשלת איטליה רוצה להפקיע את הזכויות למותגים הרדומים אוטוביאנקי ו-אינוצ'נטי מקונצרן סטלנטיס. האם מותגי העבר האלה יפלו כפרי בשל לידיים סיניות צילום: אוטוביאנקי

זוכרים את מכוניות אוטוביאנקי? לפני 30 שנה הן היו מאוד נפוצות כאן בישראל, עכשיו מעטות מהן שרדו. אבל זה לא מפריע לאיטלקים להתעצבן על המכוניות האלה ולייצר סכסוך חדש. לפי פרסומים באיטליה, הממשלה האיטלקית רוצה להשתלט על מותגי הרכב "אוטוביאנקי" ו"אינוצ'נטי" למרות שהם לא קיימים כבר הרבה שנים – ולמעשה היא רוצה אותם דווקא בגלל שהם לא קיימים כבר שנים.

כיום גם אוטוביאנקי וגם אינוצ'נטי הן חברות איטלקיות שקיימות רק על הנייר. שתיהן התחילו לייצר מכוניות לפני מעל 50 שנים, כל אחת בדרך שלה. כשאוטוביאנקי יצרה מכוניות על בסיס פיאט ו-אינוצ'נטי יצרה מכוניות על בסיס מיני הבריטית, אבל שתיהן בסופו של דבר התגלגלו לידיים של פיאט, שהחליטה בשנות ה-90 שהיא לא צריכה כל כך הרבה מותגים וכל כך הרבה תחרות, ופשוט סגרה אותן. אבל המותגים עדיין קיימים, כלומר הם נמצאים בידיים של סטלאנטיס, החברה האם של פיאט.

הפרסומים באיטליה טוענים שהממשל האיטלקי רוצה להשתלט על שתי היצרניות האלה באמצעות חוק איטלקי שקובע שאם חברה איטלקית לא פעילה במשך חמש שנים וכל מה שנשאר ממנה זה רק השם, אז מותר להשתלט עליה לטובת המדינה, כלומר גם ככה המכוניות לא מיוצרות, אז לפחות לתת צ'אנס למי שכן ייצר אותן. מי ייצר את האוטוביאנקי החדשה והאינוצ'נטי החדשות? קשה לדעת, אבל אם סטלאנטיס תוותר על המותגים אז לא מן הנמנע שה"זוכים" יהיו סינים.

 

איטליה אוטוביאנקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד