ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
עבירות חמורות

ארגון זכויות האדם קבע: חמאס ביצע פשעים נגד האנושות

ארגון זכויות האדם הבין לאומי (HRW) פרסם דוח שקבע כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל קאסם וארגונים פלסטינים נוספים, ביצעו פשעים נגד האנושות ב-7 באוקטובר. חמאס טען בתגובה כי אנשיו קיבלו הוראה לפעול לפי הדין הבין לאומי

ארגון זכויות האדם קבע: חמאס ביצע פשעים נגד האנושות
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: אורן בן הקוון, פלאש90

הזרוע הצבאית של חמאס ולפחות ארבע קבוצות חמושות פלסטיניות נוספות ביצעו פשעי מלחמה רבים ופשעים נגד האנושות נגד אזרחים במהלך המתקפה ב-7 באוקטובר 2023 על דרום ישראל, כך הודיע ארגון Human Rights Watch בדו"ח שפורסם. עוד נקבע, כי ממשלות בעלות השפעה על ארגוני הטרור צריכות ללחוץ לשחרור דחוף של חטופים, ולהבאת האחראים לדין.

הדו"ח בן 236 העמודים תחת הכותרת, 'אני לא יכול למחוק את כל הדם מהמוח שלי': כלל מידע על התקפת חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל, הדוח מתעד כמה עשרות מקרים של הפרות חמורות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי כמעט בכלל אתרי התקיפה האזרחיים ב-7 באוקטובר.

אלה כוללים את פשעי המלחמה והפשעים נגד האנושות של רצח, חטיפה ועבירות חמורות אחרות. ארגון Human Rights Watch בחן גם את תפקידן של קבוצות חמושות שונות ואת התיאום שלהן לפני ובמהלך הפיגועים.

בין אוקטובר 2023 ליוני 2024, ארגון Human Rights Watch ראיין 144 אנשים כולל 94 ישראלים ואחרים שהיו עדים לתקיפה ב-7 באוקטובר, בני משפחה של קורבנות, מתנדבי איחוד הצלה ומומחים רפואיים. חוקרים גם אימתו וניתחו למעלה מ-280 תמונות וסרטונים שצולמו במהלך התקיפה ופורסמו במדיה החברתית או שותפו ישירות עם Human Rights Watch.

בחמאס הגיבו לארגון Human Rights Watch וקבעו כי המחבלים קיבלו הוראה שלא לפגוע באזרחים ולציית לזכויות אדם ולחוק ההומניטרי. הארגון ציין כי במקרים רבים, נמצאו ראיות להיפך.

בארגון גם ביקרו את ישראל בימים שאחרי הטבח ומסרו: "זוועות אינן מצדיקות זוועות. צריך לטפל בכל ההפרות, נגד אזרחים ישראלים ופלסטינים ולהעמיד לדין את האחראים".

 

 

חמאס זכויות אדם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד