ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
תופעה מטרידה

במערכת הביטחון חוששים: הציבור החרדי הוא יעד מועדף על האיראנים

גורמי ביטחון מוטרדים שהאוכלוסייה החרדית הפכה ליעד עבור האיראנים. הפרסום אתמול על חרדי שנעצר בגלל קשר עם איראנים נועד לעורר מודעות לנושא הנגישות האיראנית והניסיונות לשלוח זרועות תמנון בתוך ישראל

במערכת הביטחון חוששים: הציבור החרדי הוא יעד מועדף על האיראנים
אילוסטרציה צילום: Zack Wajsgras/Flash90

גורמי ביטחון בכירים מוטרדים מכך שהאוכלוסייה החרדית הפכה ליעד עבור האיראנים - תופעה חדשה שטרם נראתה עד היום. לדבריהם, הציבור החרדי הוא יעד מבחינת האיראנים שמעריכים שהם פחות מודעים לסכנות ברשת, או שנאמנותם חלקית, או שיהיו מוכנים למען ריגוש או כסף לבצע עבירות ביטחוניות, שבעיניהם אינן מסוכנות, כך דיווח יוסי יהושוע בידיעות אחרונות.

“אנחנו מבינים שהם סירבו לעבירות חמורות, אבל בריגול הסכנה היא הפוטנציאל לדרדור ולא בהכרח המשימות שבוצעו בפועל”.  אמרו הגורמים.

במערכת הביטחון קיים גם חשש ממופעלים נוספים שאינם מוכרים עדיין או אינם מודעים לכך כי הם עומדים בקשר מול גורמים עוינים זרים. בנוסף להגשת כתב האישום, הפרסום אתמול נועד לעורר מודעות לנושא הנגישות האיראנית והניסיונות לשלוח זרועות תמנון בתוך ישראל - גם לאוכלוסיות האלה. ולכן, השב״כ בצעד חריג יחסית פנה לציבור ומבקש לגלות עירנות ואתמול הוא פירסם את זה גם בפלטרפומות חרדיות להעברת המסר והמסוכנות הנשקפת.

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי נחשפה תשתית של גורמי מודיעין איראניים, שפעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים לגיוס אזרחים ישראלים והפעלתם לביצוע משימות מגוונות בישראל. נגד אלימלך שטרן, חרדי תושב בית-שמש בן 21, הוגש אתמול כתב אישום המייחס לו עבירה של מגע עם סוכן חוץ, וגורמי ביטחון מוטרדים מכך שהאוכלוסייה החרדית הפכה ליעד עבור האיראנים.

 

בית שמש איראן סוכן זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד