ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
להתמודד עם הביזה

סוחרים עזתים קונים מזון ישירות מישראל ומהשטחים

מערכת הביטחון מאשרת לסוחרים עזתים לקנות מזון ישירות מישראל ומפלסטינים באיו"ש, כדי להתמודד עם החששות של תופעת הבוזזים החמושים העזתים שמשתלטים על עשרות משאיות הסיוע מדי שבוע, גונבים מהן את הסחורה ומוכרים לעזתים במחירים מופקעים

סוחרים עזתים קונים מזון ישירות מישראל ומהשטחים
משאיות סיוע הומניטרי צילום: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב

מערכת הביטחון, בדחיפת הקבינט, מאשרת בשבועות האחרונים לסוחרים עזתים לקנות מזון ישירות מישראל ומפלסטינים באיו"ש, כדי להתמודד עם החששות של גופי סיוע בינלאומיים כמו האו"ם מול תופעת הבוזזים החמושים העזתים. הבוזזים משתלטים בירי על עשרות ממשאיות הסיוע מדי שבוע, גונבים מהן את הסחורה שמגיעה מהעולם בחינם, ומנסים למכור אותה לעקורים העזתים במחירים מופקעים.

מוצרי המזון הללו, כוללים פירות וירקות, מוצרי יסוד, גז ודלק. בימים האחרונים אף פנו חברות ישראליות למערכת הביטחון כדי לקבל אישור לשוב ולמכור מוצרים לעזתים. ישראל עדיין לא מתירה לסוחרים אלו לקבל ולקנות סחורות ממצרים, כך דווח ב-Ynet.

מדי יום מוכנסות סחורות לרצועה מישראל בהיקף של 200 משאיות, רובן ממעבר כרם שלום ומקצתן מגיעות דרך נמל אשדוד או מירדן, דרך מעבר ארז. "המטרה היא להציף את רצועת עזה במזון, גם כדי לקנות בכך עוד לגיטימציה בינ"ל לכוחות להילחם בשטח העזתי, וגם כדי להגן על בכירי המדינה והצבא מצווי מעצר בבית הדין בהאג. עוד אפשר למנוע את הוצאתם. גופי סיוע בינ"ל המומים מכך שאין משבר הומניטרי ברצועת עזה, תשעה חודשים מתחילת הלחימה" אמר גורם ישראלי.

אך גורמי ביטחון מודים שחלק גדול מהמזון נשלט על ידי חמאס ומגיע למחנות העקורים שחלקם הפכו לבסיסי טרור של חמאס: "זה לא כך בכל מחסות העקורים, אבל שלא נטעה, חמאס עדיין שולט אזרחית ברוב רצועת עזה, גם אם בצורה חלקית. המטרה היא שהשלטון שלו יהיה כמה שיותר חלש עד שנמצא מי ישלוט אזרחית בשני מיליון עזתים".

סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד