י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
85 שיגורים

מטחים כבדים לנהריה ולגליל המערבי, תושבים זועמים: "הופקרנו"

כ-85 רקטות נורו מאמש בשעות הערב לשורה של יישובים בצפון ובהם נהריה. בין היתר נשמעו אזעקות בשלומי, בסער במצובה ובאזור אכזיב | התושבים זועמים: "לא ייתכן שהבית שלנו בוער ונמצא תחת איום כזה ולבנון לא בוערת"

מטחים כבדים לנהריה ולגליל המערבי, תושבים זועמים: "הופקרנו"
קטיושה של חיזבאללה מלבנון לכיוון ישראל צילום: ארכיון

חיזבאללה ירה הלילה (בין שלישי לרביעי) מטחים כבדים לגליל המערבי. כ-85 רקטות נורו מאמש בשעות הערב לשורה של יישובים ובהם נהריה. בין היתר נשמעו אזעקות בשלומי, בסער במצובה ובאזור אכזיב. כמה שעות קודם לכן, נורו למעלה מ-10 רקטות גם למירון והסביבה. 

בקריית שמונה תועדו שבע פגיעות ישירות, במירון יורטו כ-10 שיגורים והיתר התפוצצו בשטח פתוח, אבל גרמו לשריפות בסביבה.

תיעוד מהיירוטים בצפון צילום: מטה נלחמים על הצפון

הירי החל, לפי חיזבאללה, בעקבות תקיפות ישראליות שהביאו למותם של שני אזרחים ושלושה ילדים, לטענת ארגון הטרור. לפחות 20 רקטות שוגרו לקריית שמונה. רובן יורטו, אבל כמה פגיעות ישירות נרשמו בעיר.

דובר צה"ל מסר הבוקר, כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים יארין, עייתא א-שעב ועלמא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב מג'דל זון.

תקיפת תשתית חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה הופעלו התרעות במרחב נהריה, זוהו כ-15 שיגורים שחצו מלבנון, חלקם יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית ושאר השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. אין נזק ואין נפגעים.

ריטה בן יאיר, מפונה מהצפון, וממובילות מטה נלחמים על הצפון התייחסה למטחים: "הגיע הזמן לשנות את המשוואה, לצאת מהתבניות הקבועות, ולגבות מחיר ממדינת לבנון. לא ייתכן שהבית שלנו בוער ונמצא תחת איום כזה ולבנון לא בוערת. הגיע הזמן לנצח את המלחמה הזו ולתת שקט עשרות שנים קדימה. לא נחזור עם הסכם כניעה".

מתן דודיאן, גם הוא תושב הצפון אומר: "נראה שלממשלת ישראל ובפרט שר הביטחון, פשוט לא אכפת ממנו. הופקרנו, אין לי מילה אחרת. בזמן שאנחנו חוטפים כמו ברווזים במטווח נתניהו מנסה לקדם הסכם שיגרום לנו לעוד שנים של סבל".

לימור עציון, תושבת הצפון וממובילי המטה: "כפי שזה נראה מהצד הלבנוני, חיזבאללה חוגג את קיומו של הקו האדום של גלנט. מטח כבד מאוד לכל אורך הגבול הצפוני הוא תוצאה של נרמול המצב. עשרות אלפי תושבים הלילה שוב לא ישנו ונמצאים בחרדה. ממשלת ישראל, לאולטימטום נשאר פחות מחודש!".

שלמה סאלם, חבר מועצת העיר שלומי וממובילי המטה: "אלפי תושבים תחת מתקפה חסרת תקדים, ילדים והורים בממ״דים רועדים, מפוחדים ומתוסכלים.עד מתי מדיניות ״ההכלה״? אנחנו דורשים תקיפה רצינית ועוצמתית שתרעיד את לבנון כולה, וקוראים לראש הממשלה להגיב בצורה שלא הייתה כמותה מאז מלחמת לבנון הראשונה, ולהשמיד את ארגון חיזבאללה". 

מעיין בניזרי, תושבת הצפון וממובילות המטה, הוסיפה: "המציאות בצפון חייבת להשתנות ולעבור מהגנה להתקפה, ילדים ישנים בפחד, ומתעוררים בפחד מאזעקות. זו מציאות בלתי נסבלת וחייבים לעשות למציאות הזאת סוף. לא ייתכן שבמדינת ישראל של 2024 מראים חולשה לאויבים".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}