ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בדיון על החוק

השב"כ חושף: "קשר הדוק בין ארגוני הטרור ובראשם חמאס לרשת 'אל ג'זירה'"

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל: "יש נטייה לקרוא לחוק הזה 'אל ג'זירה' אבל מה שקורה ברצועה ומחוצה לה על ידי עיתונאים שאינם שייכים רק לערוץ הזה פוגע בביטחון המדינה. חלה עלינו החובה המוסרית להגן על עצמנו. הארכת הוראת השעה הכרחית"

השב"כ חושף: "קשר הדוק בין ארגוני הטרור ובראשם חמאס לרשת 'אל ג'זירה'"
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הוועדה לביטחון לאומי אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את הארכת הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה – חרבות ברזל) (תיקון), התשפ"ד-2024. ההצעה מבקשת להאריך את הוראת השעה המסמיכה את שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה והממשלה או ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, לקבוע הוראות למניעת או הגבלת פעילות של ערוץ זר, אם שוכנע כי שידוריו פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, עד ליום כ"ט בחשוון התשפ"ד - 30 בנובמבר 2024.

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, אמר כי יש נטייה לקרוא לחוק הזה 'אל ג'זירה' אבל מהחשיפה לנתונים מה שקורה ברצועה ומחוצה לה על ידי עיתונאים שלא שייכים רק לערוץ הזה פוגע בביטחון המדינה. "חלה עלינו החובה המוסרית להגן על עצמנו. הארכת הוראת השעה הכרחית".

עו"ד שונית שחר, ממשרד התקשורת, ציינה, כי ישנה עתירה חוקתית על ידי האגודה לזכיות האזרח ואל-ג'זירה כנגד החוק. "זה מרחף מעל ראשינו. מתחילת הדרך ידענו שההסדר אינו הרמטי אבל מגלם בתוכו איזון אל מול הפגיעה בחופש הביטוי".

איתי, נציג שירות הביטחון הכללי, אמר כי לאורך שלבי החקיקה השירות תמך בחוק שאושר. "אנו תומכים בחוק כל זמן אנו במצב של מלחמה. חלק מהתכנים בשידורים משרתים את המערכה התודעתית נגד ישראל ומצבר דיווחים מודיעיניים אנו יודעים שחלק מפעילות אותם ערוצים תורמת באופן משמעותי וערך ממשי לארגוני הטרור ובראשם חמאס ומדינות אויב במלחמה שלהם נגד ישראל".

חיים גולדברג, פלאש 90משרדי אל ג'זירה בירושליםצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הוא הסביר: "מהמידע שברשותנו מצביע באופן מובהק על קשר הדוק בין ארגוני הטרור בראשם חמאס לרשת 'אל ג'זירה'".

לדבריו, ארגוני הטרור וחמאס רואים ברשת זרוע תעמולה הסברתי, מודיעיני ומורלי שהם נעזרים בו על בסיס קבוע. הם מציגים באופן מגמתי את הצד הישראלי ומשדרים נרטיבים הפוגעים במעמד הבין לאומי של ישראל ומחלישים את היכולת של צה"ל לפעול ברצועה. למשל: כשמשדרים תכנים לציבור הרצועתי להימנע מלהתפנות מאזורים שצה"ל מבקש לפנות, זה פוגע במאמץ המלחמתי. הוא ציין, כי שנים ארוכות כלי התקשורת הזרים  בשפה הערבית ובראשם אל ג'זירה הפכו לערוצים הפופולריים בקרב הציבור הערבי ישראלי והמזרח ירושלמי. "אותו מיעוט שכן מושפע, התכנים המשודרים באל ג'זירה כן גורמים לתהליכי הקצנה והתססה בגלל החשיפה אליהם. אנו חושבים שהחוק במגבלות הקיימות הוא מאוזן ונכון וסבורים שיהיה נכון להאריך את הוראת השעה".

נטע, נציגת המוסד לתפקידים מיוחדים: "בהתחשב בכך שאין שינוי נסיבות משמעותי במצב המלחמתי נכון להאריך את הוראת השעה".

איתי טהורי, מהמל"ל, הבהיר כי כל הגופים העבירו את עמדתם ביחס להארכת הצעת החוק. לאחר הצבעה ודחיית ההסתייגויות אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית והיא תועבר למליאת הכנסת. 

חמאס אל ג'אזירה אל ג'זירה שב"כ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד