ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הנגשה לציבור

בקרוב: מידע זמין על כל החיסונים

ועדת הבריאות אישרה הצעת חוק להקמת מאגר מידע ממוחשב שינגיש לכל אדם מידע על החיסונים שקיבל, לא רק מקופות החולים, כיום, אלא מכלל הגורמים המחסנים

בקרוב: מידע זמין על כל החיסונים
חיסון ילדים בביה"ס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ועדת הבריאות מקדמת הצעת חוק להקמת מאגר מידע ממוחשב שינגיש לכל אדם מידע על החיסונים שקיבל, לא רק מקופות החולים, כמצב כיום, אלא מכלל הגורמים המחסנים (ובהם משרד הבריאות, טיפות חלב, צה"ל, וארגונים הנותנים שירותי רפואת חירום).

יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש את החשיבות בהנגשת המידע לכלל הציבור, וציין כי היבטים רבים בחוק זה משיקים לרפורמת ניוד מידע שנדונה בוועדת הבריאות במהלך כנס הקיץ.

לדברי יוזמי החוק, חברי הכנסת אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס (יהדות התורה) וואליד אלהואשלה (רע"מ) למרות החשיבות הרבה למעקב אחר כלל החיסונים שניתנו לכל אדם, לשם מתן טיפול רפואי מיטבי - נכון להיום המידע המונגש למבוטחי קופות החולים הוא רק על החיסונים שניתנו דרכם, ואין בו מידע על חיסוני טיפות חלב ומשרד הבריאות.

הצעת החוק מבקשת לכלול את המידע על כלל החיסונים הניתנים במאגר מידע ממוחשב שיקים שר הבריאות, ולאפשר לכל אזרח לגשת באופן עצמאי לפירוט החיסונים שניתנו לו על ידי כל גורם מחסן.

ד"ר שרון אלרועי-פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, הציגה את המאגר הקיים כיום, ובו חיסוני המשרד בלבד, והשינויים הנדרשים בו, ואת הצורך במעקב כולל – למקרי התפרצות מחלות כחצבת או אבעבועות-רוח. מרים יוספין, מנהלת פיתוח מערכות ליבה במשרד, סיפרה על הזנת המאגר בחיסוני תקופת הקורונה, ושיטת בתי החולים להעברת המידע, ואילו עו"ד יואב סטשבסקי, ממונה בריאות במשרד המשפטים, הסביר את הצורך בשימוש במאגר לצרכי רפואה בלבד.

חיסונים ועדת הבריאות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד