ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לאחר ה-7 באוקטובר

יהודי גרמניה: "קו ישיר חייב להוביל מ'מהנהר לים' - לאולם בית המשפט"

כוח המשימה העולמי J7 מזהיר מפני עלייה באנטישמיות בשבע מדינות, לאחר ה-7 באוקטובר. מנהיגי קהילות כוח המשימה J7 שיתפו את מנקודת מבטם כיצד נראה הגל העולמי המטריד הזה של שנאה אנטי-יהודית במדינותיהם

יהודי גרמניה: "קו ישיר חייב להוביל מ'מהנהר לים' - לאולם בית המשפט"
מינכן, גרמניה צילום: מרדכי לובעצקי

לקראת יום השנה ה-30 להפצצת בניין הפדרציה היהודית AMIA בבואנוס איירס, התכנס כוח המשימה J7 למאבק באנטישמיות כדי להתמודד עם האתגרים המשותפים, לפתח אסטרטגיות מתואמות ולחלוק שיטות עבודה מומלצות בתגובה לעלייה באנטישמיות ברחבי העולם.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, נשא דברי פתיחה במסיבת העיתונאים של J7 היום: "היהודים נמצאים על הכוונת ברחבי העולם. אנחנו חווים זאת כל יום מאז ה-7 באוקטובר, כאשר יהודים ומוסדות יהודיים מאויימים והופכים למטרות. רק בסוף השבוע האחרון, מיד לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר טראמפ, נסקו הספקולציות ברשת עם תיאוריות קונספירציה על יהודים, ישראל, תאוריית ה-Deep State ועוד. אני רוצה להבהיר: אין מקום בדמוקרטיה לאלימות פוליטית, נקודה. אין גם מקום לאנטישמיות חסרת היגיון ומעוררת שנאה. אין לנרמל שום דבר מכל זה".

הדיונים האחרונים של כוח המשימה התמקדו בעלייה המדאיגה באנטישמיות בכל שבע המדינות החברות ב-J7, בעקבות מתקפת  חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. הדיונים התקיימו על רקע יום השנה הקרוב להפצצת בניין הפדרציה היהודית AMIA בבואנוס איירס וההשפעה המתמשכת של הרפובליקה האיסלאמית של איראן על טרור ואנטישמיות עולמית. כוח המשימה J7 כולל מנהיגים מארגוני הסברה יהודיים מובילים בארגנטינה, אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, בריטניה וארה"ב.

מנהיגי קהילות כוח המשימה J7 שיתפו את מנקודת מבטם כיצד נראה הגל העולמי המטריד הזה של שנאה אנטי-יהודית במדינותיהם, לאחר ה-7 באוקטובר:

ארגנטינה - חורחה קנובלוויטס, נשיא DAIA: "עבור DAIA, המייצגת את הקהילה היהודית בארגנטינה, ישנה חשיבות עליונה לברך את המשלחות והוועדות המכובדות של כוח המשימה J7 בהגעתן לבואנוס איירס. המאבק העולמי באנטישמיות, כמו גם חילופי ידע וחוויות מתמשכים בהנחיית ה-J7, ללא ספק יתרמו באופן משמעותי לשיפור התוצאות במאבק נגד הנגע הזה".

אוסטרליה – קרלי שמגר, סמנכ"לית התפעול, המועצה המבצעת של יהדות אוסטרליה: "בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר בישראל, התקריות האנטישמיות באוסטרליה עלו ב-738%. מדגלי ג'יהאד ואבוקות על מדרגות בית האופרה האייקוני שלנו ועד ונדליזם של משרד חבר פרלמנט יהודי, הדאגה בקהילה היהודית האוסטרלית עדיין גבוהה. אנו מברכים על ההכרזה האחרונה של הממשלה על השליחה הראשונה של אוסטרליה למאבק באנטישמיות, נשיאת המועצה המבצעת של יהדות אוסטרליה לשעבר, ג'יליאן סגל, שקראה לאסטרטגיה לאומית למאבק באנטישמיות ותדווח ישירות לראש הממשלה".

קנדה – שמעון פוגל, נשיא ומנכ"ל CIJA: "הקרב בו אנו מעורבים הוא יותר מאשר רמת השנאה המדאיגה המופנית נגד העם היהודי והמדינה היהודית. בבסיסו, זהו קרב הגנה על הערכים הדמוקרטיים הליברלים המשמשים כבסיס לחברה המערבית. אנטישמיות היא פשוט "מערכת ההתרעה המוקדמת" לאיום הגלובלי הזה. ואנחנו מתעלמים מהסכנה הקולקטיבית הזו שלנו".

צרפת - רוברט ג'יי איינס, מנכ"ל CRIF: "האנטישמיות גברה בצורה מדאיגה בצרפת מאז 7 באוקטובר 2023. כביתה של הקהילה היהודית הגדולה באירופה, המדינה הייתה עדה לעלייה מטרידה במעשים אלימים נגד יהודים בכל הגילאים . יתרה מכך, "אנטישמיות של אווירה" ערמומית חלחלה לחברה הצרפתית, והפכה את חיי היומיום לבלתי נסבלים יותר ויותר עבור אחינו היהודים. עלינו לעמוד בסולידריות נגד גל השנאה הגואה הזה. האחריות הקולקטיבית שלנו היא להבטיח שכל אזרח, ללא קשר לרקע שלו, יוכל לחיות ללא פחד. המצב בצרפת הוא תזכורת בולטת לצורך בדריכות ובנקיטת פעולות על מנת להגן על הזכויות והבטיחות של כל הקהילות".

גרמניה – דניאל בוטמן, מנכ"ל, המועצה המרכזית של יהודים בגרמניה: "ב-J7, אנו מאחדים כוחות וידע. יחד, אנו רוצים להילחם באנטישמיות ובשנאה בצורותיהן המתועבות ביותר, שראינו מאז ה-7 באוקטובר. בגרמניה, אנו שואפים כעת לסגור את הפרצה המשפטית בנוגע לקריאה להשמדתן של מדינות - קו ישיר חייב להוביל מ'מהנהר לים' לאולם בית המשפט".

בריטניה – מייקל וג'יר, מנכ"ל ועד שליחי הקהילות של יהודי בריטניה: "הקהילה היהודית מודאגת מאוד מהעלייה המסיבית באנטישמיות מאז 7 באוקטובר, שהגיעה לשיא עוד לפני שישראל הגיבה. אנחנו קהילה עמידה חזקה שלא תאפשר לאנטישמיות להגדיר את זהותנו כיהודים בריטים. אנו גם מכירים בכך שבעלי ברית לא-יהודים חיוניים בסיוע לנו להילחם בגלי שנאת היהודים בבריטניה ובעולם. המחויבות שלנו לישראל היא נחושה ואנו פועלים לקידום הביטחון, השלום, ההגינות החברתית והשגשוג הכלכלי שלה".

ארה"ב - וויליאם דארוף, מנכ"ל, ועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים: "בעקבות ה-7 באוקטובר, פעימות הלב של היהדות העולמית הסתנכרנו לפעימות לב אחד. בעוד אנו מתמודדים עם רמות בלתי נתפסות של הטרדות ואלימות אנטישמיות, אנו פונים זה לזה לתמיכה ומשאבים. יהודי אמריקה לוקחים ברצינות את האחריות שלנו כקהילת התפוצות הגדולה ביותר ועומדים בנחישות לצד אחינו ברחבי העולם".

ה-J7, כוח המשימה של הקהילות היהודיות הגדולות נגד אנטישמיות, הוקם בתגובה לשיעורי האנטישמיות הגוברים ברחבי העולם וכולל ארגונים יהודיים גדולים בארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה, צרפת, ארגנטינה ואוסטרליה. בנוסף להתייעצויות ברמה העליונה, ה-J7 מוביל קבוצות עבודה המורכבות ממומחים לנושאים מכל קהילה, על מנת לפתח אסטרטגיות ותוכניות פעולה בתחומים כמו מדיניות והסברה, מדיניות טכנולוגית, ביטחון, קיצוניות וחינוך נגד אנטישמיות.

הליגה נגד השמצה השבעה באוקטובר אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד