ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
תגברו את האבטחה

דיווח: ארצות הברית עלתה על מזימה איראנית לרצוח את דונלד טראמפ

רשת CNN מדווחת כי ארצות הברית השיגה מודיעין בשבועות האחרונים על מזימה של איראן לנסות להתנקש בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מידע שהוביל את השירות החשאי להגביר את אבטחתו לפני הירי בשבת | פרטים חדשים

דיווח: ארצות הברית עלתה על מזימה איראנית לרצוח את דונלד טראמפ
מצעד צבאי בטהראן, איראן צילום: שאטרסטוק

הרשויות בארה"ב השיגו בשבועות האחרונים מידע מודיעיני ממקור אנושי על מזימה איראנית לנסות להתנקש בחייו של דונלד טראמפ, שכזכור חיסל ב-2020 את קאסם סולימאני בכיר משמרות המהפכה, התפתחות שהובילה להגברת הביטחון של השירות החשאי סביב הנשיא לשעבר בשבועות האחרונים, כך אמרו ל-CNN מספר אנשים שתודרכו בנושא.

אין שום אינדיקציה שתומס מתיו קרוקס, המתנקש שניסה להרוג את הנשיא לשעבר בשבת, היה קשור למזימה, אמרו המקורות.

האיום והאבטחה המשופרת של טראמפ, מעלה שאלות חדשות לגבי האבטחה בעצרת השבת בבאטלר, פנסילבניה, וכיצד הצליח צעיר בן 20 לגשת על הגג הסמוך ולירות יריות שפצעו את הנשיא לשעבר.

לא ברור אם הפרטים של האיום האיראני הועברו לאנשי הקמפיין של טראמפ, שמסרו בהצהרה: "איננו מגיבים על הפרטים הביטחוניים של הנשיא טראמפ. יש להפנות את כל השאלות לשירות החשאי של ארצות הברית".

כזכור איראן נשבעה לנקום את חיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כח קודס של משמרות המהפכה של הצבא האיראני בינואר 2020.

באוגוסט 2022, משרד המשפטים הודיע ​​על אישומים פליליים נגד איש משמרות המהפכה שניסה לתכנן את ההתנקשות בג'ון בולטון, ששימש כיועץ לביטחון לאומי של טראמפ. התובעים בארה"ב אמרו שהמזימה נגד בולטון היא "כנראה נקמה" על חיסולו של סולימאני. שר החוץ לשעבר, מייק פומפאו, היה גם יעד למזימת התנקשות איראנית.

איראן נסיון התנקשות בטראמפ קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד