ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
הדרך אל המוות

המסע של המתנקש בטראמפ: מטווח ירי, חנות רובים ורכישת סולם

רשת CNN מפרסמת את המסע לירי של הצעיר שניסה לרצוח את טראמפ. מטווח ירי, חנות רובים ורכישת סולם. החוקרים עדיין לא מצאו ראיות המצביעות על מניע פוליטי או אידיאולוגי לירי

המסע של המתנקש בטראמפ: מטווח ירי, חנות רובים ורכישת סולם
אילוסטרציה צילום: unsplash

ב-48 השעות לפני שהוא פתח באש לעבר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, תומאס מת'יו קרוקס, בן ה-20, ביצע כמה הכנות בעירו בפרברי פיטסבורג ובסביבתה.

ביום שישי האחרון הוא הלך למועדון ירי שבו היה חבר, והתאמן בירי, כך אמר גורם אכיפת החוק ל-CNN. למחרת בבוקר, קרוקס הלך ל'הום דיפו', שם הוא רכש סולם בגובה מטר וחצי, ולחנות נשק, שם רכש 50 כדורים של תחמושת.

לאחר מכן, קרוקס נהג ביונדאי שלו כשעה צפונה, והצטרף לאלפי אנשים מרחבי האזור שנהרו לעצרת של טראמפ בבאטלר, פנסילבניה. הוא החנה את המכונית מחוץ לעצרת, כשבתא המטען חבוי מטען חבלה מאולתר שהיה מחובר לשלט שנשא. החוקרים מאמינים כי לאחר מכן, הוא השתמש בסולם החדש שלו כדי לעלות על בניין סמוך, ופתח באש על הנשיא לשעבר.

בעוד החוקרים ממשיכים לחפש מניע מאחורי ניסיון ההתנקשות, הם בודקים את תנועותיו של קרוקס לפני הירי ומנסים לחבר ציר זמן של פעולותיו לקראת הפיגוע.

גם לאחר שפרצו בהצלחה לטלפון שלו וחיפש במחשב שלו, סקרו את היסטוריית החיפושים וחדר השינה שלו ותשאלו את משפחתו וחבריו, החוקרים עדיין לא מצאו ראיות המצביעות על מניע פוליטי או אידיאולוגי לירי.

מעשיו היו יכולים להיות אפילו יותר הרסניים, לקרוקס היה שלט רחוק על גופו, ותא המטען של מכוניתו הכיל חומר נפץ שהיה מחובר עם חוטים. אולי היורה תכנן להפעיל פצצה מרחוק, החוקרים בודקים אם הוא תכנן לגרום להסחת דעת במהלך הירי.

לא ברור איך קרוקס הרכיב את מטעני החבלה שנמצאו במכוניתו. חוקרים שבדקו בפלאפון ובמחשב שלו, לא מצאו שום אינדיקציה לכך שהוא בדק כיצד לייצר חומרי נפץ תוצרת בית.

תומאס מת'יו קרוקס נסיון התנקשות בטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}