ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
האישום חושף

מה ביקשו האיראנים מהאברך מבית שמש? הפרטים המלאים

פרטים נוספים על המעשים שהתבקש אלימלך שטרן לבצע עבור הגורמים האיראנים: תליית מודעות, הצתת יער, גרימת נזק לכלי רכב ובתי עסק ומשלוח ראש של כבש באריזת מתנה לצד זר פרחים | והמשימות שלהן התנגד שטרן

מה ביקשו האיראנים מהאברך מבית שמש? הפרטים המלאים
אברך חסידי, אילוסטרציה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

האישום נגד האברך החסידי מבית שמש שביצע משימות עבור גורמים איראניים: כתב האישום חושף פרטים נוספים מהפרשייה החמורה. 

לפי האישום, אלימלך שטרן חשד כי האישה, שכינתה את עצמה "אנה", שפנתה אליו ברשת פועלת מטעם מדינה זרה אך למרות זאת המשיך לעמוד איתה בקשר ולבצע משימות שהטילה עליו.

בין היתר, היא הבטיחה לו מאות דולרים תמורת תליית מודעות בתל אביב, במודעות הופיעה כף יד אדומה מדם ובהן נכתב באנגלית כי "יכתב בהיסטוריה שילדים נהרגו" וכן "בואו נעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה". לשם ביצוע המשימה הוא אף גייס עובד. 

דוברות שב"כדוגמה למודעות שנתבקשו המגויסים לתלות ברחובותצילום: דוברות שב"כ

בנוסף, היא ביקשה ממנו לאסוף ממקום מסוים בארץ טלפון סלולרי שבו ימשיכו לתקשר. הוא חשד שהטלפון ממולכד והתייעץ עם מנהל קבוצת הטלגרם דרכה הגיעה אליו "אנה". למרות זאת, המשיך שטרן לתקשר עם החשודה. 

צילום מסךמתוך כתב האישוםצילום: צילום מסך

עוד לפי האישום, אנה ביקשה מהנאשם לרכוש דלק ולהצית אש בירושלים בתמורה ל-3,000 דולר, אך הנאשם סירב לביצוע המשימה, למרות הצעות תשלום גבוהות יותר.

משהתמיד הנאשם בסירובו, אמרה "אנה" לנאשם כי ככל והוא מכנה את משימת ההצתה כמשימה גדולה, איך יכנה משימה בה יתבקש להרוג אדם כנגד 70,000 דולרים. לאחר שהנאשם הבהיר כי אינו מוכן כלל לקחת חלק ברצח, אמרה "אנה" לנאשם כי משימה זאת אינה משימה שלו וכי לא התבקש לבצע זאת.

בנוסף, הנאשם הונחה לפרוט שטרות דולרים לשטרות קטנים ולהטמין אותם בנקודות שונות בירושלים, תוך כדי שמירה על קשר עם אנה.

סמוך לאותו מועד וביום 11.6.2024 אמרה "אנה" לנאשם כי יש לה משימה נוספת עבורו. במסגרת זאת אמרה "אנה" לנאשם כי ילך יחד עם יונתן (אחד העובדים שגייס למשימות) להפגנה בקרבת מקום שם ישבור חלון רכב או לחילופין יצית רכב וישלח לה סרטון וידאו של כך. "אנה" ציינה כי יקבל 500 דולרים על כל זכוכית שישבור ו-3,000 דולרים על כל רכב שיצית.

בתגובה לכך שאל הנאשם את "אנה" לזהות ההפגנות שעליו ללכת, אם להפגנות מצדה הימני או השמאלי של המפה הפוליטית, ו"אנה" השיבה כי זה לא משנה. בנוסף הציעה "אנה" כי ישבור זכוכית של חלון חנות במהלך הפגנה בתל אביב או בירושלים.

ביום 17.6.2024 אמרה "אנה" לנאשם כי יש לה משימה נוספת עבורו. במסגרת משימה זאת התבקש הנאשם על ידי "אנה" לרכוש ראש כבש ולשים אותו באריזת מתנה לצד זר פרחים.

לאחר מכן שלחה "אנה" לנאשם שתי כתובות שונות אשר אחת מהן הייתה כתובת ביתו הפרטי בו מתגורר ד.נ. שגריר ישראל בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). "אנה" אמרה לנאשם כי עליו לגשת לכתובות אלו להניח את החבילה לצלצל בפעמון וללכת.

משכשל הנאשם להשיג ראש בהמה, עדכנה אותו "אנה" כי המשימה שונתה וכי עליו ללכת לחנות בובות ולבחור בובה גדולה, לקנות סכין, אריזת מתנה וזר פרחים ולהגיע לכתובות אותן שלחה לו קודם לכן ולהניח שם את החבילה.

במקביל לכך שוחח הנאשם עם יונתן ונתנאל ושאל לדעתם לגבי המשימה והאם יכולים לסייע לו לרכוש את הנדרש.

באותו המועד כתבה "אנה" לנאשם בעברית "אנחנו צריכים ללכת צעד אחר צעד מעכשיו ואני לא יכול לחשוף את כל המשימה יותר". בהמשך שלח הנאשם ל"אנה" דוגמאות של זר פרחים והיא אישרה כי התכוונה לזר מסוג זה. כמו כן שאל הנאשם את "אנה" האם להכניס את הסכין לאריזה או רק את הראש והבובה ו"אנה" השיבה כי עליו להכניס את הסכין.

במענה לכך כתב הנאשם ל"אנה" כי הוא חושש לבצע את המשימה פן יישב בכלא.

איראן שב"כ בית שמש אלימלך שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד