ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"לקבל הבהרות והסברים"

בעקבות הכוונה לשלוח צווים: אדלשטיין הורה על כינוס דחוף של ועדת חו"ב

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הורה על כינוס דחוף של הוועדה כדי לקבל הבהרות והסברים מצה"ל על ההחלטה להוציא זימונים לצו ראשון לאלפי חרדים. בסביבתו של אדלשטיין אומרים כי הוא דורש להבין את מהות ופשר המהלך השנוי במחלוקת, כלשונו,

בעקבות הכוונה לשלוח צווים: אדלשטיין הורה על כינוס דחוף של ועדת חו"ב
לשכת הגיוס תל השומר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין הורה על כינוס דחוף של הוועדה כדי לקבל הבהרות והסברים מצה"ל על ההחלטה להוציא זימונים לצו ראשון לאלפי חרדים, כך דווח ב'ווינט'. הדיון יתקיים מחר ב9:00.

בסביבתו של אדלשטיין אומרים כי הוא דורש להבין את מהות ופשר המהלך השנוי במחלוקת, כלשונו, בעיקר על רקע ההתקדמות שנעשית בדיוני חוק הגיוס שאותם הוא מוביל.

עוד אומרים כי נכון לעת זו, אין כל אינדיקציה למנגנון מסודר או קריטריונים ברורים באשר למי שצפוי לקבל את צווי הגיוס. מהלך שכזה צפוי לעורר כאוס מוחלט בקרב החרדים.

כזכור, צה"ל הודיע כי ישלח לאלפי בחורי ישיבה צו ראשון כבר ביום ראשון הקרוב. עם זאת, לא ברור עדיין למתי יהיו הזימונים.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "ביום א׳, 21 ביולי 2024, ט״ו בתמוז התשפ"ד יחל הליך של הוצאת צווי זימון לביצוע צו ראשון ולתהליכי מיון והערכה לקראת גיוסי השנתון הקרוב אשר החל ביולי".

עוד נכתב כי "הצווים יצאו כחלק מתוכנית צה״ל לקידום שילוב משרתים מהמגזר החרדי בשורותיו. צה״ל פועל על מנת לגייס לשורותיו מכלל חלקי החברה זאת לאור חובת הגיוס במדינת ישראל, מתוקף היותו צבא העם ולאור הצרכים המבצעיים המוגברים בעת הזו, לנוכח האתגרים הביטחוניים".

 

ועדת חוץ וביטחון חוק הגיוס יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד