כ"א אב התשפ"ד
25.08.2024
מחאה סוערת

תשעה עצורים בהפגנת הרצ"פניקים בכניסה לבני ברק

המפגינים חסמו את כביש 4 סמוך לבני ברק, על רקע הודעת הצבא כי יחל בשליחת צווי הגיוס הראשונים לחרדים, כבר ביום ראשון הקרוב

תשעה עצורים בהפגנת הרצ"פניקים בכניסה לבני ברק
חוסמים את כביש 4 צילום: פלאש 90

אנשי 'הפלג הירושלמי' מפלג "הרצ"פניקים" חסמו הערב (שלישי) את כביש 4 סמוך לבני ברק, כשעה לאחר שצה"ל הודיע כי יחל בזימונים ראשונים לצו ראשון למלש"בים מהמגזר החרדי.

המפגינים, המשתייכים לקהילתו של הגאון רבי צבי פרידמן אשר פרשה מ'הפלג הירושלמי', התעמתו עם כוחות המשטרה שפיזרו את המוחים גם באמצעות פרשים. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב "נמות ולא נתגייס" ו"לכלא ולא לצבא".

מחאת הקיצונים בכניסה לבני ברק נגד גיוס חרדים צילום: דוד קשת, ידיעות בני ברק

עד כה עצרה המשטרה 9 מפירי סדר בגין הפרת הסדר הציבורי. במשטרה טוענים כי נשמעו קריאות נאצה כמו "נאצים" לעבר השוטרים.

המשטרה הודיעה כי בשעה זו מתקיימת "הפגנה בלתי חוקית בכביש 4, סמוך לכניסה לבני ברק. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומפנים את התנועה לדרכים חלופיות. 

מפקד תחנת רמת גן- בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפירי הסדר התיישבו על הכביש, תוך ניסיונות לחסום את התנועה וחסימת רכבים. השוטרים החלו בפינוי מפרי הסדר.

הסדרי תנועה כביש 4: כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אלוף שדה לכיוון צפון - התנועה מופנת לכביש 471. כביש 4 מאם המושבת לכיוון דרום התנועה מופנית לפתח-תקווה.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", מסרה המשטרה.

מוקדם יותר הודיע צה"ל יחל הליך של הוצאת צווי זימון לחרדים, לביצוע צו ראשון ולתהליכי מיון והערכה לקראת גיוסי השנתון הקרוב אשר החל ביולי.

"הצווים יצאו כחלק מתוכנית צה״ל לקידום שילוב משרתים מהמגזר החרדי בשורותיו", נאמר בהודעת הצבא. "צה״ל פועל על מנת לגייס לשורותיו מכלל חלקי החברה זאת לאור חובת הגיוס במדינת ישראל, מתוקף היותו צבא העם ולאור הצרכים המבצעיים המוגברים בעת הזו, לנוכח האתגרים הביטחוניים".

הפגנה הפלג הירושלמי גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד