כ"א אב התשפ"ד
25.08.2024

בעלי מכור, איך אני עוזרת לו?

ברטורנו אנחנו יודעים שהרבה יותר מהצורך של המכור בעזרה, יש צורך לעזור ולהבין את הקושי של אשת המכור (או איש המכורה… פחות נפוץ, מה לעשות).

בעלי מכור, איך אני עוזרת לו?
מרכז רטורנט צילום: רטורנט

היו ימים שישבתם יחד במרפסת על כוס קפה ודיברתם. היו לכם הרבה נושאים משותפים, בדיחות פנימיות, בעיות משותפות לדון בהן, היו גם ויכוחים כמו כל זוג בריא אבל פתרתם אותם ביניכם יפה.

אבל במשך הזמן ובלי שבקושי שמת לב איך זה התחיל, הכל השתנה. היום אין כל מיני נושאים משותפים, מבחינתו לפחות. יש רק דבר אחד- המנה הבאה של הסם / הבקבוק הבא של האלכוהול/ ההימור הבא או כל התמכרות אחרת. בשבילה הוא קם בבוקר וכל היום סובב סביב הדבר הזה בלבד. איפה מסתתר האיש שאהבת? מה קרה לו?

מהי התמכרות

התמכרות היא צורך כפייתי וכרוני לצרוך חומר או לעסוק בהתנהגות למרות הידיעה על השלכותיה המזיקות. התנהגויות ממכרות מאופיינות באובדן שליטה, תשוקה והמשך שימוש בחומרים למרות התוצאות השליליות. ויש לזה גם תסמינים פיזיים שבאים לידי ביטוי כאשר המכור מנסה להיגמל מההתמכרות שלו.

השפעה על החיים

להתמכרות יש בדרך כלל השלכות שליליות משמעותיות על הבריאות הגופנית, הרווחה הנפשית, מערכות היחסים ואיכות החיים הכללית.

למה זה קרה לו?

להתמכרות יכולות להיות מספר סיבות, ביניהם אפשר למנות גורמים גנטיים- היסטוריה משפחתית של התמכרויות, שימוש בסמים יכול לשנות להוביל לשינויים במח ולפתח התמכרות, גורמים סביבתיים כמו חשיפה לחומרים, לחץ חברתי, מתח, טראומה, זמינות של מושא ההתמכרות, כל אלה יכולים להשפיע על ההתמכרות ההתחלתית והתחזוקה שלה . דיכאון וחרדה, ADHD , גם הם יכולים להוביל להתמכרות.

בעלך היקר סובל. מאוד.

הוא מנסה להטמיע את הכאב שלו בצורה שלא פותרת את הכאב האמיתי אלא יוצרת מעגל בלתי פוסק של סבל חמור יותר. הוא נותן להתמכרות לנהל אותו. כל החיים שלו ושלך נהרסים בגלל הניסיון הכושל הזה. זהו מעגל אין סופי שאין לו דרך לצאת ממנו. אבל את המוצא האחרון.

איך תעזרי לבעלך להיגמל מההתמכרות?

את מפחדת לתת תוקף להתמכרות שלו או לרמת החומרה שלה. אבל ההכרה בה היא צעד חשוב בכיוון הנכון. בעלך אף פעם לא יבקש עזרה ולא ינסה לפנות בעצמו לטיפול. את חייבת את זה בשביל שניכם. תעמתי אותו עם המצב שלו, תסבירי לו עד כמה המצב שלו חמור גם אם זה נשמע אכזרי. תציבי בפניו מראה. תגרמי לו לקחת אחראיות על עצמו בזה שהוא יקבל טיפול בהתמכרות.

תתעודדי, יש תקווה

אמנם הדרך ארוכה ורחוקה מלהיות פשוטה, אבל היא בהחלט עדיפה על המצב הקיים. טיפול נכון ועקבי יביא תוצאות ויחזיר את שניכם לחיים. את לא צריכה לעבור את זה לבד. את יכולה לקבל כלים ותמיכה לעזור לבעלך לעזור לעצמו.

למי פונים?

עמותת רטורנו מכון גמילה מהתמכרויות ללא כוונות רווח, היא עמותה הפועלת מתוך שליחות להוציא אנשים ממעגל ההתמכרות ולהוביל אותם לנהל חיים תקינים כשהם מצוידים בכלים הנכונים לחיים. לרטורנו שנים רבות של ניסיון בתחום והם פועלים בשיטה ייחודית ומוכחת ומטפלים בכל סוגי ההתמכרויות.

רטורנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד