כ"א אב התשפ"ד
25.08.2024
ללא עזרת היצרנית

כך הצליחו לפרוץ לטלפון של המתנקש שירה בטראמפ

בהודעה לעיתונות שהוציא ה-FBI, נמסר כי המומחים הטכניים שלהם הצליחו לפרוץ לטלפון של קרוקס וכעת מחפשים תובנות חדשות על המניעים שהובילו אותו לפעול כך

כך הצליחו לפרוץ לטלפון של המתנקש שירה בטראמפ
קמפיין הבחירות של טראמפ צילום: קמפיין הבחירות של טראמפ

בימים האחרונים, החוקרים של ה-FBI עבדו במרץ לפרוץ לטלפון של החשוד תומס מתיו קרוקס, אשר נחשד בניסיון להתנקש בחייו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעצרת שהתרחשה בשבת האחרונה בפנסילבניה. הירי נחקר כעת כניסיון התנקשות, והטלפון של קרוקס מהווה ראייה קריטית להמשך החקירה.

בהודעה לעיתונות שהוציא ה-FBI, נמסר כי המומחים הטכניים שלו הצליחו לפרוץ לטלפון של קרוקס וכעת מחפשים תובנות חדשות על המניעים שהובילו את קרוקס לפעול כך. זאת, בניגוד להצהרה מוקדמת יותר של הרשויות ביום ראשון, שבה נמסר כי הן לא הצליחו לגשת לתוכנו של המכשיר.

דוברות הבית הלבןדונלד טראמפ בנאום פרידה מהנשיאותצילום: דוברות הבית הלבן

ע"פ הפרסום באתר tgspot, המאמצים הראשוניים של ה-FBI לפרוץ לטלפון התבררו כקשים, כפי שדווח בניו יורק טיימס. הרשויות בפנסילבניה לא הצליחו לפתוח את המכשיר, ולכן הוא נשלח למעבדה בקוונטיקו, וירג’יניה לניתוח נוסף. אף על פי שיצרן הטלפון נותר לא מזוהה, סביר להניח שמדובר ב-iPhone בשל הפופולריות הגבוהה של המכשיר בארצות הברית והמורכבות הרבה בפריצתו.

הרשויות מצליחות לעיתים קרובות לפרוץ לטלפונים של חשודים, באמצעות סיסמאות פשוטות או כלים כמו GrayKey. במקרים בהם הפריצה קשה יותר, ניתן להוציא צו גישה לגיבויים ברשת, כמו ב-iCloud. אולם, במקרים מסובכים במיוחד, יש צורך בסיוע של יצרניות המכשירים כדי לעקוף את ההגנה המובנית – כמו במקרה המפורסם של היורה בסן ברנרדינו ב-2015.

באותו מקרה, אפל סירבה לשתף פעולה עם ה-FBI ולא סיפקה להם דלת אחורית למערכת ההפעלה, מחשש שתוכנה כזו יכולה ליפול לידיים הלא נכונות ולגרום לפשעים חמורים. לבסוף, הבולשת נעזרה בחברה הישראלית סלברייט שסייעה בפריצה.

 
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ פנסילבניה FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד