ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרטים חדשים

"חשבתי שהיא אשת שמאל": גרסת האברך שמואשם בסיוע לאיראנים

האברך החסידי שנאשם בסיוע לגורמי מודיעין איראנים טען בפני מקורביו כי לא ידע שמי שעומד מולו הוא גורם עוין: "חשבתי שהיא אשת שמאל שמבקשת ממני לתלות כרזות בנושאים פוליטיים, ככה היא גם הציגה את עצמה בפניי"

"חשבתי שהיא אשת שמאל": גרסת האברך שמואשם בסיוע לאיראנים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

האברך החסידי אלימלך שטרן, שעומד במרכז הפרשה הביטחונית שהותרה לפרסום, במסגרתה הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין סיוע לגורמי מודיעין איראנים, טוען שלא ידע כי מי שעומד מולו הוא גורם עוין. "אני מתעניין בכלכלה ובתחומי המטבעות הווירטואליים, אז נכנסתי לקבוצת טלגרם שבה חברים מאות אנשים שמתעניינים בתחום הקריפטו", סיפר האברך למקורביו. כך לפי פרסום חדשות 12.

"אז בקבוצה קיבלתי הפניה מאותה אישה, לרגע לא חשבתי שמדובר בגורם עוין ומסוכן", הוסיף האברך. לפי הפרסום, שטרן סיפר למקורביו כי אותה אישה ביקשה ממנו לעשות עבורה משימות פוליטיות בתמורה לכסף: "היא הבטיחה להעביר לי כסף ובכלל חשבתי שהיא אשת שמאל שמבקשת ממני לתלות כרזות בנושאים פוליטיים, ככה היא גם הציגה את עצמה בפניי. עשיתי את זה ובתמורה קיבלתי ממנה בסך הכל כמה מאות שקלים - רק לאחר המעצר גיליתי שהאישה היא סוכנת איראנית שעוינת למדינה". 

"המשפחה שלי מתונה ועוזרת למדינה, אבי הוא אדם מוכר בקהילה שלנו - אם הייתי יודע שמדובר בגורם עוין לא הייתי נכנס לזה, רק רציתי ללמוד על קריפטו", טען שטרן.

סנגורו של שטרן, עו"ד אושרי בן ישי מסר: "כתב האישום הוגש היום, ובימים הקרובים אקבל את חומרי החקירה בעניין. אפשר להקדים ולומר כי נתקבלו טענות ההגנה אשר נטענו בתקופת המעצר ורוב העבירות שיוחסו למרשי בתחילה הוסרו ונשארה עבירה אחת בלבד. מעבר לכך - לא בכדי שוחררו כבר 2 עצורים בפרשה ואני בטוח כי כאשר נתקדם בהליך נראה כי למרשי לא היה שום קשר למיוחס לו בוודאי שלא יכול היה לדעת ולו ברמז לאור מה שהתבקש לעשות. התמונה אשר הועברה הבוקר על ידי הפרקליטות הינה חלקית ומגמתית".

כפי שפורסם מוקדם יותר, שב"כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 חשפו תשתית של גורמי מודיעין איראניים, אשר פעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים אל מול אזרחים ישראלים, זאת לשם גיוסם והפעלתם לביצוע משימות מגוונות בישראל.

החקירה העלתה כי אחד החשודים, אלימלך שטרן, אזרח ישראלי בן 21, תושב בית שמש, עמד בקשר באמצעות אפליקציית הטלגרם עם פרופיל בשם "ANNA ELENA", תוך שהתבקש לבצע משימות שונות בישראל. בתוך כך, התבקש שטרן לבצע משימה של תליית מודעות בתל אביב, הטמנת כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, העברת חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים, במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, שריפת יער ועוד.

עוד עלה מהחקירה כי שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יער. לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, אשר ביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית. עבור ביצוע המשימות קיבל שטרן תשלום מ-ANNA ELENA במטבע קריפטו.

היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד שטרן לבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירה של מגע עם סוכן חוץ. שני האזרחים הנוספים שגויסו על ידו נחקרו ושוחררו ממעצר בסיום חקירתם עד להכרעה בעניינם.

 
 
פרשה ביטחונית ריגול איראן בית שמש אלימלך שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד