ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אנטישמיות בבריטניה

חברי המועצה לא רוצים שהעיר תהיה תאומה של נתניה

חברי מפלגת הירוקים בעיר בורנמות' שבאנגליה: "לבטל את הסכם עיר תאומה עם נתניה בשל נזק למוניטין". אבי סלמה חבר מועצת העיר נתניה: "מדובר באנטישמיות"

חברי המועצה לא רוצים שהעיר תהיה תאומה של נתניה
השלט החסר צילום: @Tobias_Ellwood

חברי מפלגת הירוקים שבעיר בורנמות' שבאנגליה יבקשו לבטל את הסכם העיר התאומה עם העיר נתניה על רקע מלחמת חרבות ברזל. לטענת חברי המפלגה הסכם עיר תאומה עם עיר בישראל גורמת לעיר בורנמות נזק במוניטין. ההסכם שנחתם בשנת 1995 קובע כי נתניה והעיר בורנמות השוכנת לחוף הים במרחק של שעה וחצי מלונדון ישתפו ביניהן פעולה במגוון תחומים כמו תרבות ספורט, איכות סביבה ועוד. 

אלא שכעת כאמור גורמים בעיר הבריטית מבקשים לבטל את ההסכם מכיוון שמדינת ישראל פועלת שלא לפי הדין הבינלאומי וכאמור מדובר בנזק תדמיתי לעיר לדבריהם.

חברי המועצה ג'ו סלמון וקייט סלמון הגישו את ההצעה לביטול ההסכם, שבה נכתב: "מתוך הכרה בסכסוך הנוכחי בין ישראל וחמאס, בהפרות הפוטנציאליות של ישראל את החוק הלאומי ובהשפעה המזיקה שלאחר מכן על המוניטין של העיר בורנמות', אנו קוראים לבטל את ההסכם ולהסיר כל שילוט וסממנים אחרים שקשורים לנתניה".

באפריל האחרון נתלשו שלטי מתכת עם שם העיר נתניה שהוצבו במונומנט בעיר לצד ערים תואמות לבורנמות כמו לוצרן השוויצרית, שלטי הערים האחרות לא נתלשו ממקומם. 

חבר מועצת העיר נתניה אבי סלמה אמר כי מבחינתו כבר הערב לבטל את ההסכם שלא תורם כלום גם ככה לעיר "מדובר בעוד סוג של אנטישמיות הפעם בכסות של הפרת דין בינלאומי לכאורה. אנחנו בזים לחברי מועצת העיר של בורנמות שביקשו לבטל את ההסכם, אני אבקש דיון מיוחד במועצת העיר ואנחנו נבטל את ההסכם עוד לפניהם"

כזכור כפי שדיווחנו, שלטים שמציינים ברית ערים תאומות בין העיר נתניה לעיר בורנמות' בבריטניה הוסרו בפשע שנאה. ארבעת השלטים שנתלו במקומות נפרדים נעלמו. 

השלטים הוסרו בכוונה מהשלטים הראשיים של 'ברוכים הבאים לבורנמות' בנסיבות לא מוסברות. המשטרה פתחה בחקירה של המשטרה יחד עם המועצה.

בבורנמות' יש את אחת הקהילות היהודיות הגדולות בבריטניה והייתה בעבר אתר נופש יהודי פופולרי מאוד עם מספר מלונות כשרים. עם זאת בעיר נערכו מספר צעדות מחאה פרו-פלסטיניות מאז התקפת חמאס ב-7 באוקטובר אשתקד.

 
בריטניה ברית ערים תאומות בורנמות'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד