ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חשש ברשויות המקומיות

המשבר בענף הבנייה: "אלפי כיתות וגני ילדים לא ייפתחו"

איגוד הגזברים של הרשויות המקומיות מעריך כי לקראת שנת הלימודים שתיפתח בספטמבר 2024 ברשויות המקומיות, משבר ענף הבניה יפגע באופן משמעותי במוסדות החינוך כך שאלפי כיתות וגני ילדים לא ייפתחו

המשבר בענף הבנייה: "אלפי כיתות וגני ילדים לא ייפתחו"
חיידר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם התארכות המלחמה והמחסור החמור של פועלי בניין בכל הארץ, מעבר לעיכוב המשמעותי של מסירת הדירות ומרכזים מסחריים, ישנה זוית חשובה לא פחות בה יש פגיעה משמעותית מהמשבר והיא אלפי כיתות לקליטת תלמידים בבתי הספר וגני הילדים בשנת הלימודים תשפ"ה.

באיגוד הגזברים מסבירים כי בכל שנה בונים ברשויות המקומיות אלפי כיתות וגנים חדשים לפי צורכי הגידול של האוכלוסייה, אך כעת עם ההשבתה של ענף הבניה יש צפי לחוסר של מעל 5,000 כיתות בנויות ברחבי הארץ.

הסיבה העיקרית להשבתה של הבניה הציבורית היא בעיקר בגלל המחסור בעובדים, אבל סיבה נוספת לכך היא מחירי החוזים שנחתמו בין הקבלנים לרשויות המקומויות. המחירים שנחתמו לא משקפים את המחירים שמשלמים היום לעובדים והעלות של יום עבודה הכפילה את עצמה כך שקבלנים לא מצליחים לגייס עובדים.

בנוסף לכך הקבלנים השביתו את אתרי הבניה חודשים רבים, כך שתזרים ההוצאות פעל כרגיל, ואילו ההכנסות, נעצרו.

באיגוד הסבירו כי לקבלנים רבים קושי בתזרים מזומנים וישנם לא מעט קבלנים שעומדים לפני כינוס נכסים בנוסף ישנם קבלנים שהתחילו חלק מהפרוייקטים אך מתקשים לסיים אותם.

"נתונים אלו מצביעים על מציאות עגומה בענף הבניה הציבורית אשר שם ההשלכה המיידית יכולה להתגלגל למשבר כלכלי משמעותי ביותר בענפים נוספים" מתריעים באיגוד. עוד הוסיפו כי הם דנים בסוגייה מול גורמי הממשלה הרלוונטים אך כעת לא נראה שיש פתרון אמיתי למשבר הצפוי.

קבלן בנייה רשות מקומית כיתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד