ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זכרון חי

החייל שנפל לבש ציצית והחליף את החיילים שרצו להתפלל

האם סיפרה כי למרות שהם אינם משפחה דתית, יצא לה לכבס לא מעט פעמים את הציצית שטל לבש בצבא – האב הוסיף כי טל החליף את החיילים שרצו להתפלל – זוג תפילין שנתרמו לזכרו יהיו המשך לדרכו המיוחדת

החייל שנפל לבש ציצית והחליף את החיילים שרצו להתפלל
רס״ל טל להט הי"ד צילום: דובר צה"ל

בביקור ניחומים בכפר סבא אצל משפחת להט שבנם טל, לוחם ביחידת מגלן נפל בקרבות ברצועת עזה, נציגי הקרן לעזרה הדדית רעננה, וארגון צל"ש (צבא לשם שמים) הביאו להורים רונית ורן, תפילין שהוכנו ונתרמו לעילוי נשמת בנם טל הי"ד.

דוברות צל"שרן להט עם התפילין של בנוצילום: דוברות צל"ש

רונית, אמו של טל, סיפרה שלמרות שהם לא משפחה ״דתית״, יצא לה לא מעט פעמים לכבס עבור בנה את הציצית שטל לבש כשהיה בצבא. רן, אביו אמר שאמרו על טל שהוא היה בין הראשונים להחליף בשמירות חיילים אחרים מהצוות כדי שיוכלו גם הם להתפלל. ההורים הוסיפו וסיפרו שטל בעצמו הניח תפילין מספר פעמים במשך השירות הצבאי.

דוברות צל"שהתפילין לזכרו של טלצילום: דוברות צל"ש

המשפחה של טל אמרה שתשתדל להעביר את התפילין לחייל כי עדיין לא הניח תפילין עד היום, ועכשיו יהיה מעוניין להתחיל להניח תפילין בקביעות לעילוי נשמתו של טל.

החל מתחילת המלחמת חרבות ברזל, ארגון צל"ש והקרן לעזרה הדדית רעננה, הקימו מיזם חלוקת זוגות תפילין לעילוי נשמת כל הלוחמים והאזרחים שנרצחו ונפלו מהשבעה באוקטובר. נכון להיום כבר חולקו כ–300 זוגות תפילין לעילוי נשמת הנרצחים.

הרב פרץ איינהורן יו"ר ארגון צל"ש אמר כי בכל פעם שהוא מגיע לבני המשפחה כדי להביא להם את התפילין שיתרמו לעילוי נשמת הבן שנפל הוא רואה את החיבור המיידי של המשפחה גם כשאינם דתיים ומבינים שזוג התפילין יהיה זיכרון חי ויהיה המשך הפצת אור לזכר הבנים שנפלו במלחמה.

טל להט תפילין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד