ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"התעמרות בתלמידים"

השר במכתב חריף ליו"ר אגון המורים: "התנהלות חסרת אחריות"

שר הרווחה מרגי פנה במכתב חריף ליו"ר ארגון המורים רן ארז, בשל קריאתו למורים שלא לתת את ציוני המגן לבגרות לתלמידי התיכונים והעיצומים שהטיל ארגון המורים. "התנהלות ארגון המורים היא חסרת אחריות לחלוטין והתעמרות בתלמידי ישראל", כתב

השר במכתב חריף ליו"ר אגון המורים: "התנהלות חסרת אחריות"
השר יעקב מרגי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הרווחה יעקב מרגי פנה במכתב חריף ליו"ר ארגון המורים רן ארז, בשל קריאתו למורים שלא לתת את ציוני המגן לבגרות לתלמידי התיכונים והעיצומים שהטיל ארגון המורים: "התנהלות ארגון המורים היא חסרת אחריות לחלוטין והתעמרות בתלמידי ישראל".

מרגי הוסיף: "כשר בממשלת ישראל, חובתי המוסרית לפעול למען רווחתם של כלל אזרחי ישראל, ובכללם ילדי ישראל.

התנהלותכם אינה הולמת אנשי חינוך, במקום לפעול למען טובתם ורווחתם של תלמידי ישראל, בחרתם לנצל את כוחכם ולהתבצר בעמדותיכם, ואת המחיר משלמים התלמידים שעתידם הלימודי והמקצועי נמצא בסכנה.

אני דורש ממך לפעול באופן מיידי לסיום המשבר הנוכחי, לנהל מו"מ ענייני מול האוצר ולאפשר לתלמידי ישראל לקבל את ציוני הבגרות המגיעים להם".

נוסח המכתב המלא: לכבוד רן ארז, יו"ר ארגון המורים. הנדון: התעמרות בתלמידי ישראל - דרישה דחופה לפעולה

אני פונה אליך בעקבות פניות רבות של הורים ותלמידי תיכון אשר טרם קיבלו את ציוני הבגרות שלהם. 

עקב סכסוך עבודה בין ארגון המורים למשרד האוצר, תלמידי ישראל סובלים מאי קבלת ציוני בגרות. מצב זה גורם לתחושת חרדה, תסכול וחוסר ודאות בקרב תלמידים רבים העומדים על סף גיוסם לצה"ל ולשאר מסלולי החיים.

התנהלות ארגון המורים לאורך המשבר הנוכחי היא חסרת אחריות לחלוטין. במקום לפעול למען טובתם ורווחתם של תלמידי ישראל, בחרתם לנצל את כוחכם ולהתבצר בעמדותיכם, ואת המחיר משלמים התלמידים שעתידם הלימודי והמקצועי נמצא בסכנה.

כשר בממשלת ישראל, חובתי המוסרית והחוקית היא לפעול למען רווחתם של כלל אזרחי ישראל, ובכלל זה ילדי ישראל. התנהלותכם הנוכחית שבה אתם מנצלים את כוחכם תוך פגיעה בצרכי התלמידים, אינה התנהלות שהולמת אנשי חינוך.

אני מאמין בדרישות שלכם לגבי חיזוק מעמד המורה, אך זה בשום אופן לא יכול להיות תוך פגיעה בתלמידים. הניצול הציני הזה שבו תלמידי ישראל נמצאים בתווך אינו מוסיף לכם כבוד, אלא להיפך.

לכן אני דורש ממך לפעול באופן מיידי ובנחישות כדי להביא לסיום המשבר הנוכחי ולאפשר לתלמידי ישראל לקבל את ציוני הבגרות המגיעים להם. חובה עליך לנהל משא ומתן ענייני עם משרד האוצר ולמצוא פתרון שיאפשר חזרה לשגרה לימודית תקינה.

אני מאמין שאתה, כיו"ר ארגון המורים, מסוגל להבין את חומרת המצב ולפעול בהתאם. אני מקווה שתגלה מנהיגות אחראית ותשים סוף לסבלם של תלמידי ישראל.

יעקב מרגי משרד הרווחה רן ארז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד